رئیس جمهور: جنگ افغانستان؛ جنگ بین المللی است

  • انتشار: ۲۵ دلو ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 12262

محمد اشرف غنی رییس جمهورکشور می‌گوید تهدید تروریسم «موج پنجم خشونت سیاسی» بوده که جهان پس از حملات یازده سپتامبر با آن مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از 8 صبح؛ به نقل از اعلامیه‌ای که از سوی دفتر ریاست‌جمهوری به رسانه‌ها فرستاده شده رییس‌جمهور غنی که در پنجاه و دومین دور نشست امنیتی مونیخ سخنرانی می‌کرد افزود که برای مقابله با موج متذکره باید با استفاده از تجربه‌های گذشته سرعت عمل به‌خرج داد.

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد که برای مبارزه با خطر تروریسم، نمی‌توان تنها بر علایم این پدیده پرداخت و از عوامل آن چشم‌پوشی کرد. او افزود که بدون یک چارچوب مشترک به ویژه در زمینه همکاری‌های استخباراتی، استفاده از قوه، ما را به تکرار اشتباهات وا می‌دارد.

رییس‌جمهور در رابطه به ابعاد جنگ در افغانستان گفت که برخلاف تصور و تعبیر تعدادی، درگیری‌ها در افغانستان یک جنگ داخلی نیست بلکه یک جنگ منطقوی و بین‌المللی می‌باشد و افراد نا مطلوب سایر کشورهای منطقه مانند چین، روسیه، کشورهای آسیای میانه و به خصوص پاکستان، وارد کشور ما می‌شوند.

آقای غنی در رابطه به تهدید داعش گفت که در کنفرانس سال گذشته امنیتی مونیخ، به رهبران کشورهای جهان در مورد خطر داعش هشدار داده بود، اما شماری این هشدار را به عنوان تلاش برای جلب توجه جهان به افغانستان دانسته بودند، ولی امروز هیچ کسی از آن چشم‌پوشی نمی‌تواند.

رییس جمهور غنی گفت که القاعده ختم نشده و تمرکز بر داعش به شبکه القاعده فرصت داده تا خود را دوباره منسجم سازد، ما باید امروز با تهدید تازه القاعده مبارزه کنیم. وی افزود که تحریک طالبان پاکستانی، شبکه حقانی و سایر شبکه‌های تروریستی تهدیدات مشترک را متوجه ما ساخته اند.

رییس‌جمهور گفت که امنیت تنها از طریق اعمال قوه تامین نمی‌گردد بلکه از طریق تلاش‌های چند بعدی حکومتداری می‌توان به آن دست یافت.

رییس‌جمهور غنی با اشاره به دست آوردهای نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در مقابله با گروه داعش گفت که خرسند است که شرکای بین‌المللی افغانستان توافق کرده‌اند تا داعش را نیز مانند القاعده هدف قرار دهند. وی گفت که رادیو داعش در یکی از دور دست ترین نقاط کشور مورد هدف قرار گرفت و نشرات آن متوقف گردید و هم‌چنان این گروه ۱۵۰ تن از افراد خویش را از دست داده است.

نشست امنیتی مونیخ از مهم ترین گفتگو‌های امنیتی در سطح جهان است کخ بیشترین رهبران جهان در ان حضور به هم می‌رسانند .

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟