دیلی بیست: داعش افغانستان را به عنوان گزینه دومی بعد از عراق و سوریه برگزیده است

  • انتشار: ۱۲ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 37658

یک رسانه خارجی در گزارشی نوشته است که گروه تروریستی داعش بعد از شکست در عراق و سوریه و از دست دادن مناطق تحت کنترل در این کشورها، اکنون چشم به افغانستان دوخته است، این گروه افغانستان را به عنوان یک هدف آسیب پذیر که تصرف آن آسان است، در نظر گرفته است.

دیلی بیست در گزارشی در مورد افغانستان نوشته است، داعش بعد از شکست در عراق سوریه، افغانستان را به عنوان گزینه دومی برای خلافت خود برگزیده است.

داعش که تقریبا تمامی قلمرو خود را در عراق و سوریه -که زمانی از آن به‌عنوان «خلافت دولت اسلامی» نام‌ می‌گرفت- از دست داده است، افغانستان گزینه‌ی دوم است.

داعش اکنون می‌خواهد که سرزمین‌های جدیدی را، دور از تیروس و فرات تصرف کند، و برای این گروه، افغانستان یک هدف آسیب‌پذیر و –تصرف آن نسبتا آسان- به نظر می‌رسد. اما هدف داعش که همانا کنترل و گسترش قلمرو است –تحمل و گسترش- همچنان پابرجا باقی مانده است. با این‌حال و با توجه به استراتژی جهانی داعش، افغانستان پاورقی‌یی بیش نیست.

این گزارش در حالی نگاشته می شود که گروه داعش علاوه بر ولایت ننگرهار که یک پایگاه مستحکم برای خود در نظر گرفته اند، در ولایت های شمالی از جمله فاریاب و سرپل نیز حضور فعال دارد.

این گروه تروریستی در دو سال گذشته حملات خونینی را در نقاط مختلف افغانستان طرح ریزی کرده است که بیشترین هدف آنان اماکن مذهبی شیعیان بوده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟