دیدبان شفافیت: افراد متهم به فساد و قانون شکنی از لیست نهایی نامزدان پارلمان حذف شود

  • انتشار: ۱۱ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 45819

دیدبان شفافیت افغانستان می گوید که با وجود طرزالعمل های کاری و برگزاری جلسات متعدد، کمیسیون ویژه هنوز به تهیه فهرست افرادی که از لیست نهایی کاندیدان پارلمان باید حذف شوند، نشده است.

اکرام افضلی رئیس دیدبان شفافیت افغانستان امروز (پنجشنبه) در نشستی در کابل گفت که از کمیسیون مستقل انتخابات می خواهد تا نام افرادی که متهم به فساد و قانون شکنی هستند را از لیست نهایی نامزدان پارلمان حذف کند.

او گفت:« تعداد زیادی از اعضای کنونی و نامزدان ولسی جرگه در غصب زمین، اعمال نفوذ در تعیینات ارشد نظامی و ملکی، قاچاق مواد مخدر، آدم ربایی، استخراج غیرقانونی معادن، چپاول عواید ملی، لت و کوب منسوبین ملکی و نظامی، ایجاد ترس و ارعاب میان مردم و در ادامه و گسترش ناامنی در کشور دخیل اند.»

آقای افضلی افزود:« در صورتی که افراد متهم به فساد کاندیدای انتخابات ۱۳۹۷ ولسی جرگه باشند، مردم به پروسه انتخابات اعتماد نمی‌کنند. این افراد با استفاده از ایجاد ترس و ارعاب، خریدن رأی و تقلب در انتخابات به پارلمان راه افتاده‌اند و با همین روش‌ها می‌خواهند مجدد داخل پارلمان شوند.»

مسوولان دیدبان شفافیت افغانستان می‌گویند با وجودی تهیه طرزالعمل کاری و برگزاری بیش از ده نشست، کمیسیون ویژه قادر به تهیه فهرست افرادی که از لست نهایی کاندیدان انتخابات پارلمانی حذف شوند، نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟