دیدار وزیر خارجه آمریکا و رهبران حکومت وحدت ملی در پایگاه نظامیان آمریکایی در بگرام

  • انتشار: ۱ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 32325

رکس تیلرسون وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در سفری غیر منتظره وارد کابل شد و در پایگاه نظامیان آمریکایی در منطقه بگرام کابل با رئیس جمهور اشرف غنی و داکتر عبدالله دیدار کرد.

امروز دوشنبه اول آبانماه رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا یک سفر اعلام نشده به کابل، با مقامات این کشور در باره استراتژی جدید ایالات متحده برای پایان دادن به جنگ در افغانستان گفتگو کرد.

به گزارش رویترز، در این دیدار که در میدان هوایی بگرام در خارج از کابل برگزار شده، اشرف غنی رئیس جمهور و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان و نیز جنرال جان نیکولسون فرمانده نیروهای آمریکا در این کشور حضور داشته‌اند.

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با مقامات افغانستان گفته که همکاری با این کشور و متحدان آن در منطقه برای پایان دادن به جنگ، بخشی از استراتژی جدید ایالات متحده در جنوب آسیا است. او تاکید کرده که آمریکا متعهد به نابود کردن پناه‌گاه‌های تروریست‌هایی است که صلح در افغانستان را تهدید می‌کنند.

رکس تیلرسون در این باره تصریح کرد: «ما باید به طور شفاف مبارزه علیه طالبان و دیگران را ادامه دهیم تا آنها بفهمند که هرگز به پیروزی نظامی دست نخواهند یافت.»

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید عناصر میانه‌رو گروه طالبان مادامی که خشونت و تروریسم را تقبیح کرده و خود را به روند صلح در افغانستان متعهد بدانند می‌توانند در حکومت این کشور مشارکت داشته باشند.

رکس تیلرسون همچنین به پاکستان صریحاً هشدار داد که باید اقدامات خود را برای مقابله با سازمان‌های تروریستی تشدید کند که در داخل مرزهای این کشور پناهگاه امنی برای خود ایجاد کرده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا با رهبران افغان استراتژی کشورش برای پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ ایالات متحده را مورد بحث قرار داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟