دیدار مسئولان حکومت وحدت ملی با دبیرکل ناتو

  • انتشار: ۲۶ حوت ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 12672

ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان اتلانتیک شمالی (ناتو) در سفرش به کابل با رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان دیدار کرده است.

آقای استولتنبرک در دیدار با محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور در مورد گفتگو های صلح، مبارزه با فساد و آوردن اصلاحات صحبت کرد و در کنار بررسی وضعیت افغانستان بر ادامه همکاری های ناتو به نیروهای نظامی افغان تاکید کرد.

در همین حال رییس جمهور غنی در باره گفتگوهای صلح گفت: قضاوت در مورد موفقیت یا شکست روند گفتگوهای صلح پیش از وقت است و رسیدن به صلح، نیاز به حوصله‌ دارد.

آقای غنی گفت که در پنچ سال گذشته پنجاه درصد از پیمان‌های صلح در کشور با شکست رو ‌به ‌رو شده است، اما به گفته او نشست‌های چهارجانبه‌ء صلح، تعریف روشنی از کسانی که خواستار صلح و یا جنگ هستند را ارایه کرده است.

رییس جمهوری کشور گفت که سال گذشته سال بقای افغانستان بود و از قوای امنیتی و دفاعی کشور که پس از ختم ماموریت جنگی ناتو مدیریت سراسری دفاع از کشور را بدوش گرفتند، قدرانی کرد.

در همین حال آقای ستولتنبرگ گفت: با ارزیابی های که ناتو در هماهنگی با حکومت افغانستان از وضعیت امنیتی داشته، سال ۲۰۱۵ سال دشوار و گذار برای قوای امنیتی افغانستان بود.

او تاکید کرد که حمایت خود را در بخش های آموزش، مشوره دهی و کمک به قوای امنیتی و دفاعی افغانستان ادامه میدهد و در بخش مالی نیز همکار خواهد ماند.

دبیر کل ناتو همچنان با عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در قصر سپیدار دیدار کرده است.

آقای عبدالله در این دیدار از همکاری‌های ناتو با دولت افغانستان در مبارزه با تروریزم قدردانی کرده و گفت که با حمایت نیروهای بین المللی قوای مسلح افغانستان برای دفاع از کشور با تمام قوت و توان آماده هستند. 

دعوت رهبران حکومت به دهمین نشست وارسا

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در سفرش به کابل رهبران حکومت وحدت ملی را به گونه رسمی به دهمین نشست وارسا دعوت کرد.

آقای استولتنبرگ گفته است که در “نشست وارسا” که قرار است در ماه جولای سال جاری میلادی برگزار شود، جزییات کمک‌های آینده برای افغانستان واضح خواهد شد.

در همین حال رییس جمهورغنی گفت که نشست وارسا یکی از گام های عمده در عرصه همکاری های مشترک با افغانستان خواهد بود و در سال پیش رو نیز همکاری ها در زمینه های سیاسی و استراتیژیک بیشتر تحکیم خواهد شد.

در این نشست که در شهر وارسای پولند برگزار می‌ شود، حکومت افغانستان از جامعه‌ء جهانی خواستار ادامه‌ء حمایت ‌شان از این کشور خواهد شد.

همچنان سران و وزیران خارجه‌ء کشورها در مورد بازسازی و بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان و حمایت از نیروهای افغانستان، تعهدهای تازه‌ ای خواهند داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟