دیدار محقق و دوستم در ترکیه

  • انتشار: ۲۲ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 41551

محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی با جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور در ترکه دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار بروی اوضاع سیاسی کشور بحث و تبادل نظر شد.

روز گذشته آقای محقق در آنکارا با جنرال دوستم دیدار کرد. هر چند از جزئیات این دیدار اطلاع دقیقی در دست نیست، اما آقای محقق گفته پیرامون اوضاع جاری کشور تبادل نظر شده است.

این دیدار محقق و دوستم در حالی صورت می گیرد که حدود یک هفته قبل تعدادی از شخصیت های سیاسی به شمول آقای دوستم از شکل گیری یک ائتلاف بزرگ ملی خبر دادند.

حدود یک هفته قبل، تعدادی از شخصیت های سیاسی مخالف اشرف غنی در نشستی در آنکارا پایتخت ترکیه از ایجاد یک ائتلاف بزرگ ملی خبر دادند. این ائتلاف با حضور افرادی مانند عطا محمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت، جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور، انور الحق احدی، محمد ناطقی، همایون همایون، لالی حمیدزی، ظاهر قدیر و تعدادی دیگر از شخصیت ها برگزار شده بود.

اوایل سال گذشته میلادی، ائتلاف نجات افغانستان از سوی جنرال دوستم، رهبر جنبش ملی اسلامی افغانستان، محمد محقق، رهبر حزب اسلامی وحدت مردم افغانستان و صلاح‌الدین ربانی رئیس حزب جمعیت، به شکل اپوزسیون حکومت ایجاد شد. اما بعد از گذشت بیش از یک سال هنوز از کارکردهای این ائتلاف خبری نیست.

جنرال عبدالرشید دوستم بیش از یک سال است که نتوانسته از ترکیه به کشور بازگردد، آقای دوستم که به هدف تداوی به ترکیه رفته بود، هنوز موفق نشده است که وارد افغانستان شود. گفته می شود وی به دلیل آزار جنسی احمد ایشچی به نوعی در تبعید به سر می برد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟