دیدار رئیس اجراییه با سناتوران آمریکایی به رهبری جان مکین

  • انتشار: ۱۵ سرطان ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 14304

داکتر عبدالله رئیس اجرائیه روز گذشته (دوشنبه) با هیأتی از سناتوران امریکایی به رهبری جان مکین دیدار و در بارۀ روابط افغانستان و امریکا و موضوعات مهم دیگر بحث و تبادل نظر نمود.

دفتر ریاست‌اجراییه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: عبدالله رئیس‌اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان و جان مک کین رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا در قصر سپیدار کابل دیدار کردند.

لینزی گراهام، جو دونلی و بن ساسی دیگر سناتورهای آمریکایی بودند که مک کین را در دیدار با رئیس‌اجراییه همراهی می‌کردند.

در این دیدار دو طرف در مورد روابط افغانستان و آمریکا، روابط کابل و اسلام‌آباد و برخی مسائل دیگر با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مک کین در دیدار مذکور اظهار داشت: آمریکا شاهد پیشرفت‌های افغانستان در همکاری مشترک رهبران حکومت وحدت ملی هستند که این امر باعث شده تا خوشبینی‌ها به آینده این کشور افزایش یابد.

وی گفت: در حال حاضر فرصت مناسبی برای مبارزه با تروریسم ایجاد شده و باید از این فرصت به طور مشترک بهره برد، به همین خاطر درباره شبکه حقانی و فعالیت‌های آشکار این گروه با مقامات پاکستانی صحبت‌های صورت گرفته و از آنها خواسته شده تا در این راستا گام‌های عملی برداند.

این سناتور آمریکایی افزود: دولت آمریکا تا زمانی که تروریست‌ها نابود نشوند و جنگ در افغانستان بطور کامل به پایان نرسد، به همکاری خود با این کشور ادامه خواهد داد.

عبدالله عبدالله نیز در ادامه این دیدار اذعان داشت: در جریان سال‌های گذشته افغانستان پیشرفت‌های زیادی داشته، اما با وجود این پیشرفت‌ها هنوز هم این کشور با چالش‌هایی دست و گریبان است و اساسی‌ترین مشکل نیز حملات تروریستی است که در بیرون از مرزهای افغانستان طراحی و حمایت می‌شود.

وی تصریح کرد: خطر تروریسم نه تنها برای افغانستان بلکه برای تمام منطقه یک تهدید بزرگ است و ضروریست برای مبارزه همه جانبه بر علیه این پدیده، به سیاست‌های دوگانه و تفکیک تروریست خوب و بد پایان داده شود.

رئیس‌اجراییه گفت: عدم همکاری با گروه‌های تروریستی گام اول و اجرای اقدامات عملی بر ضد آنها گام دوم مبارزه با این پدیده است و در این راستا موثرترین همکاری با افغانستان در مبارزه با تروریسم هماهنگی و همکاری صادقانه است.

دیدار جان مک کین رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و هیئت همراه وی با عبدالله عبدالله رئیس‌اجراییه پس از آن صورت می‌گیرد که این سناتور آمریکایی دیدارهایی را با مقامات پاکستانی داشته است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟