دیدار رئیس اجراییه با تعدادی از نمایندگان کانگرس امریکا

  • انتشار: ۱۶ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 14593

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان صبح امروز شنبه ۱۶ اسد ۱۳۹۵ در قصرسپیدار با هیئت هشت نفری کانگرس ایالات متحده به ریاست خانم نانسی‌ پلوسی از کمیته ها و بخش های مختلف کانگرس دیدار و گفتگو کردند.

دفتر مطبوعاتی این ریاست با نشر اعلامیه ای گفت؛ رئیس اجرائیه کشور در دیدار خانم پلوسی و هیئت همراه ایشان از حمایت همه جانبه و گسترده کانگرس ایالات متحده از افغانستان و حکومت وحدت ملی قدردانی کرد.

رئیس اجرائیه در این دیدار گفته است  تحولات بنیادین افغانستان مدیون حمایت بی‌دریغ کانگرس ٬‌ حکومت و مردم ایالات متحده امریکاست.

رئیس اجرائیه همچنان در صحبت‌های خویش علاوه کرد: حکومت وحدت ملی از تصمیم اخیر رئیس جمهور اوباما در مورد تمدید حضور قوای امریکا و تفویض اختیارات بیشتر به این نیروها در مبارزه با تروریزم تقدیر کرد.

اقای عبدالله خاطر نشان  کرده است  که حکومت افغانستان در مبارزه با تهدیدهای مشترک و تروریزم بین المللی در خط اول نبرد قراردارد و امیدوار است همکاری‌های همه جانبه میان دو کشور در مرحله کنونی استحکام و گسترش بیشتر یابد.

این خبر نامه می افزاید که رئیس اجرائیه در این دیدار تصویر کاملی از آخرین تحولات سیاسی٬ نظامی و اصلاحات در کشور ارایه نمود و بر تعهد کشور بر اصلاحات و پاسداری از دستاوردهای اخیر تاکید کرد.

خانم پلوسی همچنان در این دیدار  پیش‌رفت‌ها در حکومت وحدت ملی  را امیدوارکننده خواند و سفر هیئت کانگرس را در این مقطع بیانگر دوستی و توجه کانگرس به افغانستان و قضایای این کشور دانست.

قابل یاد اور است که در این دیدار تمامی  سناتوران صحبت وتبادل نظر کردندو  آنان با حمایت کامل از حکومت وحدت ملی و دستاوردهای این حکومت نگرانی های خویش را در بخش‌های امنیت٬‌ حکومتداری خوب٬ مبارزه با فساد٬‌ دستاوردهای حکومت وحدت ملی٬‌ توانایی‌های قوای مسلح افغانستان٬‌ خودکفایی٬ انتخابات پارلمانی و شوری‌های ولسوالی‌ها و حضور و نقش زنان در حکومت مطرح ساختند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟