دیدار اشرف غنی و خلیلزاد/ تاکید دو طرف به گفتگوهای بین‌الافغانی

  • انتشار: ۲۰ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 63587

رییس جمهور غنی، شام روز گذشته (19 جوزا) با زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در ارگ دیدار و گفتگو کرد.

در خبرنامه دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری آمده که در این دیدار، خلیلزاد در رابطه به سفرهایش به پاکستان و اروپا به منظور تلاش‌های صلح در افغانستان، به رییس جمهور معلومات داده و همچنان جزئیات پلان‌های آینده اش را با وی شریک ساخته است.

به نقل از خبرنامه ارگ، صحبت‌های غنی و خلیلزاد بیشتر بر آغاز گفتگوی بین‌الافغانی متمرکز بود و هردو جانب بر نقش آلمان در این خصوص ابراز خرسندی کردند و بر آغاز هر چه زودتر نخستین دور گفتگوی بین‌الافغانی ابراز آرزومندی نمودند.

در همین حال زلمی خلیل‌زاد نیز در توییتر خود با ابراز خوشبینی از ملاقاتش با رییس جمهور غنی گفت در این ملاقات، روی ایجاد اجماع بیشتر بین‌المللی برای صلح بحث شده است.

وی گفته:در حالی‌که پیشرفت در گفتگوهای صلح افغانستان ادامه دارد، توافق کرده‌اند که آمادگی برای مذاکرات بین‌الافغانی ضروریست.

گفتنی است خلیل­زاد دور تازه سفرش در پیوند به گفتگوهای صلح افغانستان را در31 ماه می آغاز کرد که تا 16 ماه جون ادامه خواهد یافت.او پیش از سفر به افغانستان، از پاکستان، جرمنی و بلجیم دیدن کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟