دو اتفاق مهم در تاریخ فوتبال افغانستان

  • انتشار: ۱۸ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: ورزشی
  • شناسه مطلب: 56443

در بیست و نهمین نشست عمومی کنفدراسیون فوتبال آسیا، دو اتفاق مهم برای فوتبال افغانستان رقم خورد، عضویت کمیته اجرایی (AFC) به یک شهروند افغانستان رسید و برای اولین بار در تاریخ، یک عضو کمیته ملی المپیک به جای نماینده فوتبال، در انتخابات رئیس «ای اف سی» رای داد.

«سید علیرضا آقازاده» دبیرکل فدراسیون فوتبال افغانستان در بیست و نهمین نشست کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور مالزیا از حوزه مرکز آسیا به عضوت کمیته اجرایی این نهاد درآمد.

آقازاده تنها نماینده معریی شده از طرف زون مرکز آسیا بود که به دلیل ممنوع الخروج بودنش، در نشست اخیر «ای اف سی» حضور نداشت؛ اما موفق شد عضویت را به دست آورد.

پس از ادعای :خالده پوپل»، عضو پیشین تیم ملی فوتبال بانوان کشور مبنی بر آزار و اذیت جنسی دختران در فوتبال کشور که از سوی روزنامه گاردین نشر شد، دبیرکل همراه با رئیس و چند تن دیگر فدارسیون فوتبال کشور ممنوع الخروج شده و وظیفه شان به حالت تعلیق در آمد.

این ادعاها تا هنوز ثابت نشده و دادستانی کل موفق نشده هیئتش را به اروپا برای بررسی بیشتر بفرستد؛ اما تصمیم به ممنوع الخروج نمودن آقازاده کرده است.

حضور یک عضو افغانستان در کمیته اجرایی، می تواند در بهبود و روند کار فدراسیون فوتبال کمک کند.

در عین حال، برای اولین بار در تاریخ فوتبال افغانستان، یک عضو کمیته ملی المپیک به جای نماینده رسمی فدراسیون فوتبال در انتخابات رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا رای داد.

به نوشته خاورمیانه،در این روند، یونس پوپل، نماینده کمیته ملی المپیک به جای یوسف کارگر، سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال در رایدهی اشتراک کرده و حق رای فوتبال را به صندوق انداخت.

این در حالی است که بر اساس اساسنامه فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا)، کمیته های ملی المپیک حق مداخله در امورات فدراسیون های فوتبال را ندارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟