دولت اجازه «شبه نظامی» سازی به هیچکس نخواهد داد

  • انتشار: ۲۸ سرطان ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 7296

معاون سخنگوی وزارت دفاع ضمن تاکید بر حق دفاع شهروندان کشور از حریم خود، افزود دولت اجازه شبه نظامی سازی را به هیچ کسی نمی‌دهد.

جنرال «دولت وزیری» معاون سخنگوی وزارت دفاع اعلام کرد که باوجود حق دفاع هر شهروند افغانستانی از حریم خود، وزارت دفاع و ارگان‌های امنیتی اجازه تشکیلات نظامی را به هیچ کسی نمی‌دهد.

افزایش ناامنی‌ها در شمال کشور سبب شده تا جنرال «عبدالرشید دوستم» معاون اول رئیس جمهور و «عطا محمد نور» سرپرست ولایت بلخ در شمال کشور با اشاره به ناتوانی دولت، پیشنهاد ائتلاف و مبارزه به طالبان و حامیان داعش را مطرح کنند.

همچنین «محمد محقق» معاون اول عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی نیز روز گذشته در جمع هوادارنش خواست تا برای دفاع از خود آماده باشند.
عطا محمد نور پنجشنبه گذشته گفته بود که با نیروهای دوستم و محقق آماده هستند تا شورشیان را از مناطق شمالی افغانستان بیرون کنند.

اظهارات سرپرست ولایت بلخ نگرانی‌های را در برخی مقامات و کارشناسان کشور به وجود آورده است.

دولت وزیر معاون سخنگوی وزارت دفاع در این باره به رادیو آزادی گفته که آنها (نور، دوستم و محقق) نیروهایی را خارج از چارچوب نیروهای مسلح افغانستان ایجاد نخواهند کرد تا خودسرانه عملیات انجام دهند.

پارلمان نیز با ابراز نگرانی ایجاد شبه نظامی را خارج از قوانین وزارت دفاع غیرقابل قبول دانست. این در حالی است که حکومت وحدت ملی در مورد خلع سلاح افراد غیرمسئول تاکید کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟