دسیسه‌های شوم و شرارت‌بار

  • انتشار: ۵ قوس ۱۳۹۹
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 99709

دیارِ صلصال و شمامه (بامیان) امن‌ترین و آرام‌ترین ولایتِ افغانستان در نوزده سال گذشته بود. نه حملاتِ نظامی و جنگِ میدانی در آنجا اتفاق می‌اُفتاد و نه حملاتِ انتحاری و انفجاری.
حتی در مقایسه با سایر ولایاتِ شیعه/هزاره‌نشین (دایکندی، غزنی، غور و میدان)، ضریب و شاخصِ امنیت و ثبات در بامیان بالاتر بود؛ زیرا در ولایات مذکور مکرراً شاهد حملاتِ بزرگ و کوچک طالبان، عملیاتِ گروگان‌گیری و کشتار مسافران و تعرضاتِ کوچی‌ها به مردم بومی بوده‌ایم؛ در حالی که بامیان از تمام این آشوب‌ها و فتنه‌ها در امان بود.

از رزوگاری که رسانه‌ای سعودی «ایران انترنشنال» و گزارشگرِ شیعه‌مذهب آن «هارون نجفی‌زاده» ولایت بامیان را پایگاه فاطمیون و سپاه قدس خواند و با انتشارِ عکسی از ملاقاتِ سردار قاآنی با طاهر زهیر (والی پیشین بامیان)، از سفرهای مکرر و مخفیانه‌ای سردار مذکور به بامیان و نفوذ خزندۀ ایران در آن سامان خبر داد؛ از همان زمان می‌شد حدس زد که رسانه‌ها و محافلِ شیعه‌ستیز و ضد هزاره، با این تبلیغات و شایعاتِ رسانه‌ای تلاش می‌کنند تا توجهِ گروه‌های تکفیری و تروریستی را به این ولایتِ امن و آرامِ جلب کنند و زمینه‌ای حملات و انفجارها و ناامنی‌هایی را در قلب هزارستان فراهم نمایند.

متأسفانه آن تلاش‌های شوم و شرارت‌بار، دیروز به ثمر نشست و امنیت و ثباتِ مثال‌زدنی بامیان خدشه‌دار گردید.

من نمی‌دانم که طاهر زهیر در چهار سال ولایت خود بر بامیان واقعاً چنان ارتباطات و تعاملاتِ پنهان را با ایرانی‌ها داشت یا آن ادعاها صرفاً جنگ رسانه‌ای سعودی ـ امریکایی علیه ایران، شیعیان افغانستان و هزاره‌ها به قصد ناامن کردن این قلبِ هزارستان بود. اینک طاهر زهیر باید توضیحاتِ مستند و قناعت‌بخش ارائه نماید.
مسیح ارزگانی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟