دستور بازداشت نواز شریف برای بار دوم صادر شد

  • انتشار: ۸ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 84568

به نقل از اسپوتنیک، سازمان ملی بازرسی پاکستان حکم بازداشت نواز شریف، نخست‌وزیر سابق این کشور، را برای بار دوم در ارتباط با پرونده زمین‌خواری صادر کرد.

نواز شریف که در حال حاضر در لندن به سر می‌برد، متهم است به طور غیرقانونی به گروه «جانگ» یک شرکت رسانه‌ای مستقل، زمینی را اجاره داده است که گفته می‌شود در زمان واگذاری زمین‌های مورد نظر نواز شریف و خانواده او بزرگترین ذی‌نفعان این واگذاری بودند.

دفتر ملی بازرسی پاکستان در این خصوص اعلام کرد «حکم بازداشت نواز شریف در ارتباط با پرونده اجاره زمین به گروه جانگ صادر شده است. اطلاعیه و پرسشنامه در ارتباط با این پرونده به نواز شریف تحویل داده شده، اما هیچ پاسخی از سوی او که در لندن برای معالجه به سر می‌برد، دریافت نشده است.»

به گفته مقامات، این حکم بازداشت به دلیل همکاری نکردن نواز شریف با سازمان ملی بازرسی پاکستان صادر شده، زیرا به گفته آنها، او حتی با تیم اعزامی از سوی این سازمان هم حاضر نشده است ملاقات کند.

پس از آنکه در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ نواز شریف به هفت سال زندان به اتهام فساد اداری متهم شد دادگاه پاکستان درخواست او را برای معالجه در خارج از کشور تأیید کرد. گفته می‌شد شرایط جسمانی او مساعد نیست. نواز شریف در ماه نوامبر ۲۰۱۹ با تامین وثیقه موفق شد از کشور خارج شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟