در یکماه اخیر نیروهای امنیتی تلفات سنگینی داده است

  • انتشار: ۲ میزان ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1
  • شناسه مطلب: 48083

وزیر دفاع افغانستان گفته است که در جریان 1 ماه اخیر، بیشتر از ۵۰۰ سرباز ارتش در جنگ با هراس‌افگنان کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اطلس،طارق‌ شاه بهرامی که روز گذشته یک‌شنبه (۱ میزان) در مجلس سنا صحبت می‌کرد، گفته است که در این مدت بیش از ۷۰۰ سرباز دیگر ارتش هم زخمی شده اند.

روز گذشته مجلس سنای افغانستان مقامات ارشد امنیتی وزارت‌های دفاع، داخله و ریاست امنیت ملی را به علت افزایش حملات هراس‌افگنی در این کشور، به نشست عمومی فراخوانده بود.

آقای بهرامی افزوده است که در مجموع در یک ماه گذشته، ۱۲۷۴ سرباز ارتش کشته، زخمی و اسیر شده‌اند که سنگین‌ترین تلفات نیروهای ارتش در جریان ماه‌های اخیر محسوب می‌ِشود، اما به گفته او تلفات هراس افگنان سه برابر بیشتر از تلفات نیروهای افغان بوده است.

طارق شاه بهرامی گفته است: ”هنوز هم نیروهای افغان پشتیبانی هوایی شبانه ندارند، اما این مشکل به زودی حل می شود.”

این در حالیست که بر اساس گزارش‌ها بیشتر از ۵۰درصد خاک افغانستان اکنون در کنترل گروه‌های تروریستی است و افراد طالبان و داعش در ماه‌های گذشته توانسته اند فاجعه بار ترین حملات را بر مواضع نیروهای امنیتی انجام دهند.

از طرفی هم، ویس احمد برمک، وزیر امور داخله افغانستان در این نشست گفته است که روزانه ۳۰ سرباز ارتش و پولیس کشته می‌شوند.

با این حساب، هر ماه ۹۰۰ سرباز امنیتی افغانستان جان شان را از دست می‌دهند و این برای نیروهای امنیتی افغانستان، حکومت و مردم افغانستان خبر خوبی نیست.

دولت هم به بی‌توجهی در قبال نظامیان افغان متهم است.

ویس احمد برمک گفته است:”طبعاً یک تعداد کشورهایی هستند که در وجود این استراتیژی و در وجود همین توافق‌نامه که هم به منطقه ساخته شده و هم به رابطه افغانستان به منطقه و کشورهای دنیا، آن را به ضرر خود می‌بینند.”

این در حالی است که چندی قبل شماری از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان خواستار بازنگری و در نهایت لغو توافق‌نامه امنیتی کابل-واشنگتن شدند.

برخی از نمایندگان مجلس گفته‌اند که امضای توافق‌نامه امنیتی با امریکا، جنگ در افغانستان را گسترش داده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟