در انفجار خونین امروز کابل، حدود 200 تن کشته و زخمی شدند

  • انتشار: ۷ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 36230

منابعی می گویند، در انفجار قدرتمند امروز ظهر کابل حدود 57 تن کشته و بیش از 150 تن دیگر زخمی شده است. این انفجار ساعت 12:50 دقیقه ظهر امروز (شنبه) در نزدیکی ساختمان سابق وزارت داخله به وقوع پیوست.

مرکز شهر کابل امروز (شنبه) یک بار دیگر در اثر یک حمله انتحاری شاهد انفجاری مرگبار بود. وزارت صحت عامه کشور از ده‌ها کشته و زخمی این حمله انتحاری گزارش داده است. تعداد تلفات این حمله انتحاری در حال افزایش است.

اسماعیل کاووسی رئیس نشرات وزارت صحت عامه گفت که در اثر انفجار امروز در شهر کابل ۴۰ تن کشته و ۱۴۰ تن زخمی شده‎اند. اما منابعی می گوید رقم جان باختگان این بیشتر چیزی است که اعلام شده.

گفته می‌شود این انفجار در یک منطقه مزدحم رخ داده و احتمال می‌رود که تلفات از این هم بیشتر شود.

گروه طالبان با انتشار بیانیه ای مسئولیت این حمله را برعهده گرفته‌ است و گفته است در این حمله، گروهی نظامیان را هدف قرار داده است.

بر اساس گزارش ها فرد مهاجم با استفاده از یک آمبولانس از کنترل‌های مرزی مرکز شهر کابل عبور کرده و در یکی از نقاط پر رفت و آمد این شهر، آمبولانس را منفجر کرده است.

بسیاری از نمایندگی‌های اتحادیه اروپا و همچنین اداره پیشین وزارت داخله و شماری از سفارتخانه‌ها و ادارات و مراکز دولتی در نزدیکی محل انفجار واقع هستند.

خبرگزاری فرانسه پیش از این از احتمال گسترش حملات تروریستی در کابل گزارش داده بود. حمله روز ۲۷ جنوری یک هفته پس از حمله مرگبار به هتل اینترکانتینتال افغانستان روی می‌دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟