معاش مشاور غنی از یک دانشگاه آمریکایی

  • انتشار: ۶ قوس ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 71423

گزارشات حاکی از آن است که «شادمحمد سرگند» مشاور بلندپایه اشرف غنی در یک پروژه حکومت با یک دانشگاه امریکایی، از سوی این داشنگاه که مسئول عملی شدن پروژه بوده مبلغ زیادی معاش دریافت کرده است.

طلوع‌نیوز می‌گوید به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد، شادمحمد سرگند پیش از مشاوریت رییس جمهور نیز با دانشگاه اوهایوی امریکا کار می‌کرد؛ اما از دوسال بدین سو، هم زمان با این که مشاور اشرف غنی بوده است، از سوی این دانشگاه، مسئول عملی شدن قراردادی در وزارت فواید عامه تعیین شده است.

این سندها نشان می‌دهند که سرگند، سالانه از عملی شدن این قرارداد، 75هزار دالر معاش می‌گیرد.

در صفحه انترنتی دانشگاه اوهایوی امریکا، از دست‌یابی این دانشگاه به یک قرارداد 10میلیون دالری ساخت و ساز در افغانستان سخن گفته شده است؛ به گفته طلوع نیوز، اسناد بدست آمده نشان می‌دهد که این دانشگاه، قرارداد بخشی از این کارهای ساخت و ساز را با وزارت فواید عامه، به ارزش یک میلیون و هشت‌صد هزار دالر امضا کرده است.

در این سندها دیده می‌شود که شاد محمد سرگند که مشاور بلندپایه رییس جمهور از سوی دانشگاه اوهایو مسئول این پروژه تعیین شده است و برای این کار، در دوسال یک 150هزار دالر تنخواه برای وی تعیین شده است.

شاد محمد سرگند تا کنون در این مورد ابراز نظر نکرده است.

گفتنی است، پیش از این هم درباره این که مقام‌های دولتی افزون بر کار در حکومت افغانستان، برای شماری از نهادهای خارجی کار کرده‌ و از این نهادها تنخواه‌های هنگفت گرفته‌اند، گزارش‌هایی پخش شده‌ بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟