درگیری شدید بین نیروهای امنیتی و طالبان در جلریز، میدان وردک

  • انتشار: ۱۱ سرطان ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14237

گزارش ها از میدان وردک می رساند؛ شب گذشته مخالفان مسلح دولت در ولسوالی جلریز، ولایت میدان وردک به مواضع دولتی حمله کردند.

گفتنی است  که طالبان مسلح دیشب بالای یک مرکز نظامی در ولسوالی جلریز که قبلاً مربوط نیروهای امریکایی بود، به صورت گسترده حمله کردند و بخشی از آن را به کنترول خود در آوردند؛ اما با مقاومت نیروهای امنیتی به عقب رانده شدند.

جلریز در مسیر ولایت بامیان– کابل قرار دارد؛ اما به گفته مقامات این مسیر مسدود نیست؛ ولی درگیری در برخی ساحات جریان دارد.

مقامات در میدان وردک می گویند نیروهای کمکی به محل درگیری رسیده اند؛ اما این تهدید وجود دارد طالبانی که عقب زده شده اند، دوباره حمله کنند.

در ضد حملۀ نیروهای امنیتی حدود پانزده مخالف مسلح کشته و زخمی شده اند؛ اما آمار دقیقی از کشته‌ها و زخمیان این رویداد در دست نیست.

در این درگیری گفته می‌شود که به نیروهای امنیتی افغان آسیبی نرسیده است طالبان نیز تاکنون در مورد این درگیری ابراز نظری نکرده اند.

میدان وردک در جنوب غرب کابل و در مسیر راه کلیدی کابل-قندهار موقعیت دارد و پیوسته دست‌خوش ناامنی و در معرض حملات طالبان قرار دارد.

حدود یک سال پیش در حمله طالبان به پاسگاه‌های پولیس محلی در جلریز حدود 30 پولیس محلی بعد از حدود ۲۴ ساعت محاصره توسط نیروهای مخالف دولت کشته شدند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟