درخواست عجیب پسر قذافی در لحظه دستگیری

  • انتشار: ۲۴ اسد ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 132335

فرمانده عملیات بازداشت سیف الاسلام قذافی در سال ۲۰۱۱ فاش کرد که پسر دیکتاتور سابق لیبی در لحظه بازداشت از او خواسته بود که به سرش شلیک کند.

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، العجمی العتیری، فرمانده عملیات بازداشت سیف الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی در سال ۲۰۱۱ گفت: ما به همراه گروهی از نیروهای منطقه الزنتان و قبیله برغن بین منطقه وادی الشاطئ و وادی الحیاه کمین کرده بودیم. ساعت ۲ بامداد دو خودروی شاسی بلند جلوی ما ظاهر شدند اما با حضور ما برای فرار تلاش کردند که بعد از درگیری متوقف شدند. در خودروی اولی دو نفر و در خودروی دومی چهار نفر بودند.

وی درباره زمان عملیات بازداشت سیف الاسلام گفت: شب تاریک بود و ما چیزی نمی‌دیدیم اولین کسی که به خودروی آن‌ها نزدیک شد من بودم و از یکی از آن‌ها بازجویی کردم که به من گفت این سیف الاسلام است. این اولین بار بود که او را می‌دیدم. من آرام و خوشحال بودم چون فکر می‌کردم بازداشت سیف الاسلام قذافی به جنگ و شورش پایان می‌دهد. وی زخمی شده بود و خواستم فورا او را معالجه کنم اما جعبه کمک‌های اولیه نداشتیم. سه انگشتش قطع شده بود و جراحت‌هایی در شکم و پهلوهایش وجود داشت.

العجمی العتیری گفت: سیف الاسلام به ما گفت که از حمله ناتو که به زخمی و کشته شدن ۲۰ تن از محافظانش منجر شده بود جان سالم به در برده است. همچنین گفت که فراری نیست و قصد دارد برای عمل جراحی به نیجر برود و بعدا به لیبی بازمی‌گردد.

وی درباره گزارشات رسانه‌ها مبنی بر پیشنهاد پسر قذافی برای دادن پول در ازای آزادی‌اش گفت: درست نیست. سیف الاسلام از من خواست به سرش تیراندازی کنم. به او گفتم این خلاف اصول ماست. او خواست به الزنتان که زادگاهش است، منتقل شود. ما در طول شب در مقرمان در اوباری ماندیم و خواهان اعزام یک هواپیمای غیرنظامی برای انتقالمان به الزنتان شدیم. او یک عمل جراحی در الزنتان انجام داد. روزهای اول اسارتش درباره سیاست برای ما گفت و قسم خورد که هیچ پولی به مزدوران خارجی برای کمک به پدرش پرداخت نکرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟