داکتر عبدالله: اصلاحات انتخاباتی به هر صورت ممکن تطبیق می شود

  • انتشار: ۷ سرطان ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 14067

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه می‌گوید به هر شکل ممکن اصلاحات انتخاباتی تطبیق خواهد شد و کاری که ماه ها قبل باید صورت می گرفت حالا باید عملی شود.

رییس اجرایی که امروز(دوشنبه) در نشست شورای وزیران صحبت می‌کرد ‌بار دیگر به آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی تاکید کرد.

آقای عبدالله گفت که اصلاحات انتخاباتی چالشی‌ست که هیچ‌نوع گریزی از آن نباید صورت گیرد و امکان ندارد.

او یادآور گردید اصلاحات انتخاباتی تعهد اساسی حکومت وحدت ملی به مردم افغانستان است است که متاسفانه به مشکل رو به رو شده‌است.

عبدالله خاطر نشان کرد؛ آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی بخشی از توافق‌نامۀ ایجاد حکومت وحدت ملی است که از زمان ایجاد این حکومت به این‌طرف همواره مورد بحث بوده اما تا به حال تطبیق نشده‌است.

عبدالله عبدالله گفت که از آماده‌گی‌ها برای برگزاری انتخابات صحبت شده اما اصلاحات باقی مانده و سرگرم گفت‌گو هستند تا برای دریافت راه‌های قانونی، به عملی‌شدن راه‌های اصلاحات گام بگذارند.

رییس اجراییه در نشست امروز گفت که از اصلاحات انتخاباتی به هیچ صورت به منظور گروهی یا به یک‌طرف و دوطرف استفاده نخواهد شد، زیرا اعتماد مردم به این روند کم شده و مردم آرزو دارند این روند به طرف اصلاحات بیش‌تر برود.

پس از رد فرمان رییس جمهور توسط پارلمان ریاست جمهوری اعلام کرد که به خاطر برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی، پس از بررسی‌های حقوقی و مشوره با نهادهای مرتبط، احزاب سیاسی و نهادهای مدنی، روند اصلاحات انتخاباتی دنبال خواهد شد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟