آموزش دانلود ویدئوهای تویتر

  • انتشار: ۲۱ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 73549

اگر جزو کاربران پلتفرم تویتر باشید حتما میدانید دانلود ویدئوهای این شبکه اجتماعی بطور طبیعی ممکن نیست. به عبارت دیگر شما در تویتر فقط میتوانید ویدئوها را ببینید بدون اینکه اجازه دانلود آنها را داشته باشید. در این مقاله همه راههای موجود برای دانلود ویدئوهای تویتر را برای شما بیان میکنیم.

تویتر چیست؟

به گزارش خبرگزاری اطلس تویتر یک شبکه اجتماعی در پلتفرم میکروبلاگینگ است که به شما اجازه میدهد در هر پست ۲۸۰ کاراکتر متن ارسال کنید.

جک دورسی، برنامه نویس آمریکایی تویتر را در سال ۲۰۰۶ به جهانیان معرفی نمود و پس از آن بود که این شبکه اجتماعی با ویژگی های خاصی که داشت، جایش را میان کاربران رفته رفته پیدا کرد.

همانطور که گفتیم، مهمترین ویژگی تویتر ارسال متن های کوتاه با طول حداکثر ۲۸۰ کاراکتر میباشد که همین، نقطه قوت آن را شکل میدهد. این درحالی است که تا پیش از ۱۷ آبان ۱۳۹۶ (۸ نوامبر ۲۰۱۷) طول یک تویت به نصف میزان فعلی یعنی ۱۴۰ کاراکتر خلاصه میشد.

دردسرهای دانلود ویدئوهای تویتر

شبکه های اجتماعی از جمله تویتر بر مبنای فعالیت کاربران و اعضای خود رشد میکنند. یعنی خود این سرویسها محتوایی تولید نمیکنند بلکه کاربران این شبکه ها هستند که محتوا را تولید و منتشر میکنند.

بنابراین، تمام محتوای تولید شده متعلق به کاربران هست و ویدئوهای ارسالی در تویتر نیز از همین قانون وقاعده پیروی میکنند. بنابراین کاملا موجه بنظر میرسد که شما ویدئو یا کلیپی را در تویتر یا دیگر شبکه های اجتماعی پست کنید و دوست نداشته باشید، کسی غیر از خودتان به فایل اصلی این ویدئو دسترسی داشته باشد. اینجاست که محدودیت دانلود ویدئوهای تویتر و دیگر سرویسهای اجتماعی یکی یکی سروکله شان پیدا میشود.

راه حل دانلود ویدئوهای تویتر

راههای زیادی برای دانلود ویدئوهای تویتر وجود دارد که هرکدام در شرایط مختلف میتواند به کارتان بیاید. سعی کردیم بهترین و البته ساده ترین راههای این کار را برایتان بیاوریم:

قدم اول: بدست آوردن لینک تویت

برای دانلود ویدئوهای تویتر، اولین قدم بدست آوردن لینک تویت مورد نظر است. هر تویتی که در تویتر ارسال میشود دارای یک لینک مستقیم است که برای هر تویت منحصر بفرد است.

اگر از مرورگر لپتاپ یا کامپیوتر شخصی استفاده میکنید برای بدست آوردن لینک مستقیم تویت، زمانی که ماوس روی تویت قرار دارد، گوشه سمت چپ بالای هر تویت یک علامت فلش ظاهر میشود. با کلیک روی این فلش، یک منو برایتان باز میشود که با انتخاب گزینه اول، لینک آن تویت بطور خودکار در حافظه موقت سیستم کپی میشود:

بدست آوردن لینک مستقیم تویت

اما اگر از اپلیکیشن های تویتر در اندروید یا IOS استفاده میکنید که کار کمی آسانتر شده، بدین منظور وقتی تویت ها را مرور میکنید، همان فلش بطور خودکار در گوشه سمت چپ بالای هر تویت خودنمایی میکند که با زدن روی آن، منویی برایتان باز میشود که گزینه اول، لینک مستقیم همان تویت را برایتان کپی میکند:

لینک تویت در اپلیکیشن تویتر

قدم دوم: استفاده از سرویسهای اینکاره!

شاید باورتان نشود اما دهها وبسایت در اینترنت ساخته شده که فقط یک کار انجام میدهند و آنهم دانلود ویدئوهای تویتر است. یکی از خوبهای این عرصه وبسایتی است به آدرس http://twittervideodownloader.com که بعد از ورود به آن با کادری مانند زیر روبرو میشوید:

دانلود ویدئوهای تویتر

در اینجا تنها کاری که باید انجام بدهید این است که لینک تویت حاوی ویدئو را در کادر بالا (pase tweet URL Here) وارد کنید و سپس دکمه Download را بزنید.

در صفحه بعد کیفیت های موجود برای دانلود ویدئوی مورد نظر را به شما نشان میدهد که به دلخواه خودتان میتوانید یکی از آنها را انتخاب کرده و دانلود کنید:

از گوگل بپرسید!

همانطور که شما بهتر از ما میدانید، دنیای وب و نرم افزار دائما درحال پویش و تغییرات است. سرویسها و شبکه های اجتماعی دائما با بروزرسانی هایی که ارائه میکنند، کاربران خود را غافلگیر مینمایند.

ممکن است زمانی که شما این آموزش را برای دانلود ویدئوهای تویتر میخوانید، الگوریتم های تویتر تغییر کرده باشد و یا هم وبسایتی که معرفی کردیم، بهر دلیلی فعالیتش متوقفش شده باشد. در این صورت چاره چیست؟

بهترین راه حل این است که خودتان را همواره به سلاح تحقیق و پژوهش مسلح کنید و همیشه بدنبال جدیدترین جوابها باشید. به یک پاسخ قانع نشوید و سعی کنید دنبال چند راهکار مختلف بگردید و از همه مهمتر اینکه در این مسیر، گوگل را فراموش نکنید!

برای یافتن بهترین جوابها برای دانلود ویدئوهای تویتر با عباراتی مانند how to download video from twitter یا عبارتهایی نظیر به این به سراغ گوگل بروید و با کمی خلاقیت، بهترین جوابها را پیدا کنید!