داعش از هوادارانش خواست به افغانستان بیاید

  • انتشار: ۱۷ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 37949

گروه داعش از هوادارانش در سراسر جهان خواسته است که اگر آنان به عراق سوریه رفته نمی توانند، به افغانستان بیایند و جایگاه خود را در آن کشور تحکیم کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه نظارتی SITE که بر فعالیت‌های تروریستی نظارت دارد، گفت: یک فیلم تحقیقاتی ۲۵ دقیقه‌ای توسط داعش در ولایت خراسان در تاریخ چهار مارچ سال جاری میلادی منتشر شده که تاکید دارد پناهگاه‌های داعش در شمال و شرق افغانستان گزینه خوبی برای مهاجرت هستند.

یکی از شبه‌نظامیان داعش در این فیلم گفت: از تمامی مسلمانان سراسر جهان دعوت می‌کنیم تا به خراسان مهاجرت کنند. اگر شما نمی‌توانید به عراق و سوریه مهاجرت کنیم، به خراسان بیایید. نام خراسان به یک منطقه تاریخی اشاره دارد که شامل بخش‌هایی از افغانستان، پاکستان و کشورهای همسایه است.

در این فلم یکی از تندروان داعش گفته است که “ای مسلمانان در هر نقطۀ جهان! اگر قادر نیستید به شام (سوریه) بروید، به خراسان مهاجرت کنید.”

ویدیوی تبلیغاتی داعش در حالی نشر شده است که نگرانی روز افزون در میان تندروان این گروه وجود دارد که جنگجویان داعش از میدان های جنگ سوریه و عراق در حال فرار استند و تلاش می کنند خود را به افغانستان برسانند.

اخیراً خبرگزاری فرانسه گزارش داد که شماری از تندروان الجزایری که قبلاً در سوریه مستقر بودند، با تندروان داعش در ولایت جوزجان درافغانستان پیوسته اند.

این فیلم با تقلید مسخره آمیز دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات، آغاز می شود که تعهد می کند تا تندروان داعش را در افغانستان نابود کند. به تعقیب آن، این ویدیو، جریان اعدام یک زندانی را نشان می دهد و سپس کودکانی را نشان می دهد که آموزش نظامی می بینند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟