ترفندهای طلایی خوش عکس بودن/ با رعایت این نکات زیباتر به نظر برسید

  • انتشار: ۲۸ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 78220

در جمع های دوستانه یا خانوادگی وقتی که قرار است که عکسی به یادگار انداخته شود یا در شبکه های مجازی به اشتراک گذاشته شود، حتما شما هم شنیده اید که یک نفر در جمع تان معتقد باشد که خوش عکس نیست و دوست ندارد عکس بیندازد یا عکسش را به اشتراک بگذارد. در این مقاله شما را با چند تکنیک برای خوش عکس بودن آشنا می کنیم.

خوش عکس بودن یعنی چی؟!

اصطلاحا به خوش عکس ها می گویند که افرادی هستند دارای چهره «فتوژنیک». اما فتوژنیک یا خوش عکسی ذاتی نیست و بصورت موروثی منتقل نمی شود درست است که زیبایی افراد در خوش عکس بودن آنها به میزان زیادی تأثیرگذار است اما قطعا شما افراد بسیاری را دیده اید که شاید خیلی زیبا نباشند اما در عکس هایشان جذاب و زیبا به نظر می رسند. پس خوش عکس بودن تکنیک است و افراد می توانند با رعایت نکات ریز و کوچک به زیبایی در همه عکس هایشان بدرخشند.

خوش عکس بودن

چهره ی فتوژنیک یک لغت فرانسوی Photogenique است و به معنای چهره ای است که دارای قابلیت های ویژه برای عکاسی یا سینما است. البته همانطور که گفتیم این چهره ها ذاتاً فتوژنیک نیستند. بلکه ترفندهای فتوژنیک را به خوبی می شناسند و در موقع لزوم از آن به خوبی استفاده می کنند.

برای فتوژنیک بودن کسانی که مدام در حال سلفی گرفتن از خودشان هستند، در مقایسه با دیگران چند گام جلوترند. چون این افراد با زوایای مختلف کار کرده اند و می دانند چگونه ژستی را با چه زاویه ای از دوربین با هم داشته باشند.

اما اگر می خواهید فتوژنیک بودن را بصورت اصولی اجرا نمایید بهتر است با قواعد حرفه ای عکاسی آشنا شوید. به عنوان مثال تمامی اهل سینما و عکاسی می دانند که نورپردازی از زاویه بالا چهره افراد را در قاب، معصومانه تر نشان می دهد.

راز و مرزهای فتوژنیک بودن

قبل از اینکه نکاتی را برای خوش عکس بودن بگوییم بهتر است صادقانه این مطلب را یادآور شویم که انتظار و توقع منطقی و معقول از خودتان داشته باشید به این معنا که هدف تان این باشد که در عکس هایتان در بهترین حالت ممکن خودتان ظاهر شوید نه اینکه توقع داشته باشید که با دانستن چند مطلب و جادو و جنبل و فشردن دکمه دوربین تبدیل به جرج کلونی یا آنجلیا جولی شوید. و اگر راستش را بخواهید استفاده از فیلترهای جدیدی که برای انواع اپ های عکاسی اضافه شده اند نیز شما را اصلا جذاب و خوش عکس نمی کند هیچ بلکه عدم اعتماد به نفس تان را نشان می دهد.

شما قیافه زیبایی دارید و فقط با رعایت چند نکته در عکس هایتان م یتوانید این زیبایی تان را در قاب تصویر به یادگار نگه دارید پس نیازی به استفاده از ابزارهای فیلتر عکس ندارید.

حالا می رویم سراغ راز و رمزهای خوش عکس بودن:

قدم اول برای خوش عکس بودن

اولین قدمی که باید برای فتوژنتیک بودن بردارید توجه است، توجه به عکس هایی که قبلا از خودتان گرفته اید و دوستشان دارید. به این توجه کنید که صورت و اندام شما از کدام زاویه بهتر و خوش عکس تر است؟ و کدام لبخند شما زیباتر و دلنشین تر است؟

وقتی به این ریزه کاری ها در عکس های خوب قبلی تان توجه کردید حالا نوبت این است که سعی کنید مجددا همان عکس را با همان شرایط تکرار کنید. توجه داشته باشید که پیدا کردن بهترین استایل و زاویه برای عکس یکی از رمزهای فتوژنیک بودن و خوش عکس بودن است.

ژست گرفتن، راز خوش عکس ها

خوش عکس ها معمولا ژست می گیرند شما هم می توانید ژست سلبریتی ها و افراد معروف را بگیرید، دست هایتان را در جیب بگذارید و بدن خود به چپ یا راست متمایل کرده و صورت تان را به طرف دوربین بچرخانید.

این بهترین تکنیکی است که سال هاست افراد معروف در هنگام عکاسی انجام می دهند. البته این مطلب را هم حتما بخاطر بسپارید که افرادی که به اصطلاح فتوژنیک و خوش عکس هستند و افراد معروف از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند و این موضوع هم در کیفیت نهایی عکسی که می گیرد بسیار تأثیرگذار است.

سبک لباس پوشیدن خوش عکس ها

سبک و مدل لباس پوشیدن و همچنین رنگ بندی لباس شما بر چذابیت و فتوژنیک شما در عکس ها بسیار تأثرگذار است. پس سعی کنید لباس های درست را انتخاب کنید. در خوش عکس بودن رنگ خیلی مهم است و طرح لباس تان می تواند بر ظاهر شما خیلی اثر بگذارد. چنانچه پوشیدن لباس یکرنگ یاعت می شود تعریف نشده و آرام به نظر برسید و لباس هایی با راه راه افقی شما را پهن تر نشان م یدهد.

ترکیب رنگی مناسب در لباس پوشیدن و هماهنگ با تُن رنگ پوست تان شما را می تواند به چهره فتوژنیک و چذابی تبدیل نماید. شما م یتوانید برای یافتن ترکیب رنگ مناسب پوست تان و برای تشخیص گرمی و سردی پوست تان به رگ های روی ساعد دست هایتان نگاه کنید. اگر سبز بود، شما دارای پوست گرم و اگر آبی بود، شما دارای پوستی سرد هستید.

افرادی که دارای پوست گرم هستند باید از رنگ های نارنجی و قرمز ماییل به ارغوانی و همچنین قرمز شرابی استفاده کنند و اگر موهایتان به رنگ تیره است از رنگ های شاد استفاده کنید

اگر پوست شما سرد است زرد لیمویی و سبز نعنایی برای رنگ شال و روسری و زیورآلات و لباس تان بهترین گزینه است.

پوشیدن بعضی لباس هایی مانند کت های چلب توجه کننده، لباس هایی با بافت های غنی مثل جیر یا چرم یا رنگ های متالیک، لباس هایی با خطوط متناسب و برش ههای تمیز و… سبب می شود که استایلی شبیه سلبریتی ها پیدا کرده و خوش تیپ و خوش عکس باشید.

آخرین قدم برای داشتن زیباترین عکس

خب پس از اینکه زیباترین لبخندتان را زدید و بهترین رخ تان را کنترل کردید و در بهترین ژست تان قرار گرفتید، درست قبل از ایکه دکمه دوربین را بفشارید یکبار پلک بزنید این کار نه تنها باعث این نمیشود که چشم هایتان در عکس بسته به نظر بیاید بلکه چشم ها و نگاه شما در زیباترین شکل ممکن قرار خواهد داد. در واقع این پلک زدن چشمانتان را تشویق می کند که هوشیارتر شوند و وقتی دکمه دوربین زده می شود، چشمانی براق تر و زنده تر در عکستان خواهید داشت