خواص سنگ توپاز

  • انتشار: ۱۵ سنبله ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 92740

اگر خواص بی نظیر سنگ توپاز را بشناسید بدون شک برای داشتن انگشتری از این سنگ قیمتی و گرانبها یک لحظه هم شک و تردید نخواهید کرد. باطل کردن سحر و جادو، افزایش هوش و استعداد و تقویت وفاداری از جمله خاصیت های بی نظیر سنگ توپاز می باشد.

خواص سنگ توپاز
خواص سنگ توپاز

با ما همراه شوید تا با خواص بی نظیر سنگ توپاز آشنا گردید:

توپاز در رنگ های مختلف و خاصیت های مهم

نگرش ها به سنگ توپاز در کشورهای مختلف متفاوت است. به طور مثال یونانیان در قدیم این سنگ را باطل کننده سحر و جادو می دانستند، مصری ها معتقد بودند توپاز سمبل خورشید است، به باور رومیان این سنگ می تواند هوش و وفاداری را افزایش دهد و در برزیل این سنگ سمبل دندانپزشکان است.

به هر صورت در کنار خواص بالا، سنگ توپاز می تواند خونریزی و آسم را نیز درمان کند. هندی های قدیمی نیز برای خنثی کردن سحر و جادوی ساحران از این سنگ استفاده می کردند. این سنگ همچنین به باور قدیمی ها نوعی سنگ تب بر به شمار می رود.

معادن سنگ توپاز

توپازهایی که در معادن مختلف در کشورهای گوناگون یافت می شوند معمولا رنگ های متفاوتی دارند و ممکن است خواص آنها نیز فرق کند.

معادن این سنگ بیشتر در کشورهای آمریکا، برمه، استرالیا، ژاپن، روسیه، سری لانکا، برزیل، مکزیک و ایرلند شمالی یافت می شود. نواحی ترشیسنگ سیبری و مورسینسک رشته کوه های اورال در شوروی سابق از مکان های مهمی ست که توپاز در آن پیدا شد.

در ژاپن در ایالت اومی و مینو و در مکزیک در سان لوئیس نیز این سنگ پیدا شده است. در سال ۱۹۴۰ میلادی یک توپاز بزرگ بی رنگ به وزن ۵۹۶ پاوند کشف شد. از سال ها پیش برزیل محل عمده تهیه توپاز های زرد رنگ بوده است.

توپاز نارنجی، بهترین نوع سنگ توپاز

همان طور که می دانید از توپاز در ساخت انواع زیورآلات مردانه و زنانه مانند سنجاق سینه و انگشتر استفاده می شود.

در اروپا بیشتر برای ساخت سنجاق سینه از توپاز استفاده می گردد و در کشورهای شرقی اغلب به شکل انگشتر از این سینگ قیمتی بهره می برند.

در این میان، توپاز نارنجی مایل به قرمز بهترین نوع سنگ توپاز به شمار رفته لقب توپاز سلطنتی یا توپاز امپریال را به خود اختصاص داده است.

خواص سنگ توپاز
خواص سنگ توپاز

ترکیب سنگ توپاز کانی سنگ توپاز که بیشتر به رنگ های آبی و زرد موجود می باشد از بخارات فلوئوردار تشکیل شده که در دوران پایانی انجماد سنگ های آذرین سیلیسی به بیرون پرتاب شده اند.

در گدازه های گرانیت ها و ربولیتی ها می توان این سنگ را پیدا کرد. در نوع قلع دار توپاز کانی مشخص پگماتیت دیده می شود. در ماسه های رودخانه ای برخی کشورها می توان ریگ های صیقلی توپاز را پیدا کرد.

این سنگ نوعی جلای شیشه ای دارد و به رنگ های زرد، صورتی، سبز حتی به صورت بی رنگ دیده می شود چون توپاز عمدتا یک کانی شفاف تا نیمه شفاف است. این سنگ چگالی ۳٫۴ تا ۳٫۶ دارد.

خواص توپاز

علاوه بر ابطال سحر و جادو این سنگ قیمتی می تواند در درمان بیماری هایی مثل بیماری کبدی و پوستی مفید است. تقویت کلیه ها و تنظیم عملکرد آنها از دیگر خواص این سنگ به شمار می رود. کم اشتهایی و پراشتهایی و درد ستون قفرات را نیز می توان با توپاز درمان کرد. درمان سردردهای ناشی از عصبانیت و استرس نیز توسط این سنگ انجام می شود.

تقویت صدا با توپاز آبی

همان طور که دیدید سنگ توپاز مجموعه یی از خواص بی نظیر است. گفته شده توپاز آبی چون التهاب گلو و گرفتگی صدا را رفع می کند می تواند سبب تقویت صدا گردد.

رفع افسردگی و تقویت اعصاب، تقویت انرژی اخلاق و سردردهای عصبی به مدد توپاز امکان پذیر شده اند. از سویی هم این سنگ را سنگ متولیدن آبان و آذر دانسته اند.

خواص سنگ توپاز
خواص سنگ توپاز

توپاز، سنگ هوشمند

توپاز با خواص روحی و جسمی بی نظیر را یک سنگ هوشمند می دانند چون قادر است انرژی را به محل های خاصی از بدن که نیاز است هدایت کند.

از خواص روحی توپاز می توان به «آرام کردن اعصاب، تقویت خودباوری، بهبود خلق و خو، ایجاد جذابیت در فرد، برطرف کردن بی خوابی، افسردگی و بی حالی» اشاره کرد. در ضمن بدانید که با توپاز می توانید ثروت خود را افزایش دهید.

در مورد خواص فیزیکی یا جسمی این سنگ ارزشمند هم باید به مواردی چون «درمان بیماری های پوستی و کبدی، تقویت کلیه ها، رفع درد ستون فقرات، درمان سردردهای عصبی و رفع کم اشتهایی» توجه کرد.  

خواص متعدد انواع توپاز را به طور خلاصه می توان به صورت زیر برشمرد: توپاز آبی در ایجاد تعادل و تنظیم چاکرای پنجم و چاکرای ششم و توپاز زرد سبب تعادل و تنظیم چاکرای سوم و شارژ کانال های انرژی بدن نقش مهمی دارند.

روش درست نگهداری از توپاز

وقتی سنگی به این ارزشمندی و سرشار از خاصیت های روحی و روانی و فیزیکی در اختیار شما قرار می گیرد بدون شک باید در حفظ و نگهداری از آن تمام تلاش خود را به خرج دهید.

در این راستا از گذاشتن این سنگ نزدیک مواد شیمیایی به ویژه اسیدها خودداری کنید. همین طور مراقب باشید توپاز را در برابر تابش مستقیم نور خورشید قرار نداهید و مواظب باشید ضر به شدید به آن وارد نشود.

اسید سولفوریک دشمن شماره یک توپاز به شمار می رود. سعی کنید از توپاز بیشتر در ساخت گردنبند، دستبند و گوشواره استفاده کنید.

اینک که با سنگ توپاز و خواص بی نظیر آن آشنا شدید و دانستید که این سنگ یک سنگ هدایت کننده و هوشمند است و می تواند انرژی را به هر بخش از بدن که لازم باشد هدایت کند، ذره ای شک ندارم که در پی خرید انگشتر یا گردنبندی از توپاز بر می آیید.

با داشتن یک انگشتر توپاز نه تنها جسم خود که روح و روان خود را از انواع و اقسام بیماری ها در امان نگه خواهید داشت. با این سنگ ضد طلسم ارواح شیطانی جادوگران را خنثی کرده از زندگی سرشار از لذت و شادابی بهره مند شوید. توپاز با این اوصاف یک سنگ نیست یک معجزه گر است!