خنده دار ترین و عجیب ترین ترس های جهان

  • انتشار: ۱ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 106131

بدون شک شما هم شنیده اید که در دنیا از گذشته تا حال انسان های زیادی بوده و هستند که از چیزهای مختلفی می ترسند. برخی ها از تاریکی و بعضی دیگر حتی از یک موش می ترسند. علت برخی از ترس ها در دنیا اما برای انسان جالب توجه است.

عجیب ترین ترس های جهان
عجیب ترین ترس های جهان

برای آشنایی با خنده دارترین و عجیب ترین ترس های جهان با ما در خواندن این مطلب همراه باشید:

ترس از رنگ ها

یکی از ترس های رایج و البته عجیب و غریب در دنیا ترس از برخی رنگ ها از جمله رنگ زرد می باشد. در دنیا با انسان هایی روبرو می شوید که از هرچیزی به رنگ زرد می ترسند: مثلا خورشید، گل میخک و هر چیز دیگری که رنگ زرد داشته باشد این افراد را می ترساند. در انگلیسی به اینگونه افراد « Xanthophobia» گفته می شود.

ترسیدن از پنیر

ترس از خوردنی ها و آشامیدنی ها در دنیا بسیار عجیب و غریب می باشد. برخی از افراد از پنیر می ترسند و با دیدن تکه ای از این محصول لبنی پا به فرار می گذارند. ترس از انواع مختلف پنیر در نوع خنده دار است.

ترس از خواب

همان طور که می دانید خواب را نوعی مرگ موقت می دانند که در آن روح از بدن جدا شده دوباره بر می گردد. شنیدن اینکه افرادی از خواب می ترسند در نوع خود جالب و خنده دار است. این افراد به این دلیل که کابوس هایی وحشتناک می بینند از خواب می ترسند یا چون تعریف خواب را خوانده اند از آن هراس دارند. برای این دسته از افراد خواب طولانی  حکم مرگ را دارد.

برخی ها از درخت می ترسند

در کنار تمام ترس های خنده دار و عجیب باید به درخت اشاره کرد. برخی افراد در یک روش کاملا غیرمنطقی از درختان می ترسند. این افراد ممکن است در کودکی فیلم هایی وحشتناک که در آن درختان انبوه جنگل به نمایش درآمده، دیده باشند و این ترس در بزرگسالی همراه آنها مانده باشد. این افراد با ورود به محیط های پردرخت دچار ترس می شوند و حتی شنیدن جنگل برای آنها دلهره آور است.

عجیب ترین ترس های جهان
عجیب ترین ترس های جهان

ترس از دلقک ها

ترس از دلقک ها در مقایسه با دیگر انواع ترس های خنده دار و عجیب کمی منطقی تر به نظر می رسد. البته ناگفته نماند که بیشتر کودکان از دلقک ها می ترسند. جالب است بدانید که شخصیت های مشهوری مانند جانی دپ و رادکلیف نیز از دلقک ها می ترسند. جانی دپ در مورد ترس خود از دلقک ها می گوید نمی توان خنده دلقک ها را باور کرد، ممکن است در پشت این خنده ها یک گاز گرفتن ناگهانی نهفته باشد.

ناف برخی ها را می ترساند

اگر سفری به کشور هندوستان داشته باشید، ترس شما از ناف می تواند توجیه داشته باشد. مردم هندوستان به دلیل آب و هوای گرم و شرجی و نیز آب نامناسب شکم هایی به شکل دی انگلیسی دارند که روی آن نافی کلان و برجسته دیده می شود. این منظره می تواند برای خیلی ها ترسناک باشد. کسانی که از ناف می ترسند ممکن است هنگام تولد کودک ناف او را همراه بند ناف دیده باشند.

ترس از تلفن همراه

در کنار ترس از دریافت تماس های خطرناک و تهدید آمیز به تازگی فاکتورهای تازه ای به ترس از تلفن همراه اضافه شده است: ترس از قرار گرفتن در محوطه ای که تلفن آنها آنتن نمی دهد، تمام شدن شارژ برقی و گم کردن تلفن همراه از موارد تازه ترس از تلفن همراه می باشد.

ترس از باران

ترس از باران به خاطر اخطارهایی ست که والدین به کودکانشان می دهند. پدر و مادرهایی که به کودکان می گویند هنگام باران بیرون نروند چون مریض می شوند در حقیقت باعث می شوند کودکان آنها در بزرگسالی نیز از باران بترسند.

عجیب ترین ترس های جهان
عجیب ترین ترس های جهان

ترس از چهره های دینی مثل پاپ

برخی در دنیا از شخصیت های دینی مثل پاپ یا دیگر مقام های دینی در کشورهای دیگر می ترسند. این ترس اما خیلی خنده دارد و عجیب می باشد. بیشتر افرادی که از پاپ می ترسند احتمالا با یک قضاوت ناعادلانه توسط وی روبرو شده اند.

ترس از بهشت

به طور کلی دنیا پس از مرگ برای بیشتر انسان ها می تواند ترسناک باشد. ترس از بهشت اما به خودی خود می  تواند دلیل خنده باشد. انسان وقتی قرار  است بعد از مرگ به بهشت برود چرا بترسد. شاید فکر کردن به حساب دهی باعث ترس این دسته از انسان ها شود.

ترس از سوراخ

ترس از سوراخ نیز در بین افراد رایج است. این دسته از افراد از تمام اجسام دارای سوراخ می ترسند. کسانی که از سوراخ به ویژه سوراخ های کوچک روی اجسام می ترسند احتمالا آن را با یک خطر مساوی می دانند. چیزهایی مثل کندوی عسل و اسفنج برای این افراد دلهره آور است.

ترس از عدد سیزده

انسان هایی که به خرافات باور دارند ممکن است از برخی سمبل ها به شمول برخی اعداد یا تصاویر بترسند. عدد سیزده یکی از اعدادی ست که موجب ترس انسان ها شده است. افرادی که از عدد سیزده می ترسند آن را نماد شومی و بدبختی می پندارند. این افراد تلاش می کنند به جای عدد سیزده از دوازده به علاوه یک استفاده کنند.

به هر صورت اینک که با ترس های خنده دار و عجیب و غریب آشنا شدید بدون شک برای دقایقی هم که شده با خود تفکر می کنید که شما از چه چیزی می ترسید، اینکه آیا ترس شما هم در گروه ترس های خنده دار قرار دارد یا کاملا طبیعی به نظر می رسد. به هر صورت به همان میزان که ترس از حیوانات درنده و سمی می تواند معقول باشد به همان اندازه ترس از یک حشره ریز یا یک سوراخ بر روی یک جسم می تواند خنده آور به نظر برسد.