خلاقانه ترین سینما‌های جهان را بشناسید

  • انتشار: ۲۳ حمل ۱۴۰۰
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 110302

سینما‌ها در سراسر جهان سعی می‌کنند با استفاده از روش‌های خلاقانه، تجربه‌های منحصر به فرد و جدیدی را به مخاطبان خود ارائه دهند. در اینجا می‌خواهیم غیرمعمول‌ترین و البته خلاقانه‌ترین سینما‌ها در سراسر جهان را به شما معرفی کنیم.

سینمای آرچی پلاگو، تایلند

تصور کنید که روی یک دریا و تاریکی مطلق شناور هستید، جنگل و صخره‌هایی در پشت سر شما قرار دارد. حالا یک پرده سینمایی در مقابل خود تصور کنید. این همان چیزی است که در سینمای آرچی پلاگو تایلند استفاده شده است. این سینما به وسیله اولی شیرن معمار آلمانی، طراحی شده تا برای یک جشنواره مورد استفاده قرار بگیرد. او درباره طراحی این سینما گفته بود، وقتی این مکان را دیده به نظرش شناور شدن مخاطبان برای تماشای یک فیلم تجربه بسیار شگفت انگیزی محسوب می‌شود.

سینمای سُل در ولز جنوبی

این سینما که بسیار غیرمعمول و البته خلاقانه است در جنوب ولز قرار دارد، اما می تواند به هر نقطه‌ای از دنیا منتقل شود. سینمای سُل، در واقع یک کاروان است که فرش قرمز، پاپ کورن وجود دارد و ۱۶ نفر به صورت همزمان در آن جای می‌گیرند. این ایده کوچکترین سینمای خورشیدی جهان به پال اوکانر و جو فرلانگ تعلق دارد و آن‌ها در این باره می‌گویند که دوست داشته فیلم‌های کوتاهی به صورت طنزگونه (پارودی) از آثار مهم سینمایی بسازد برای مثال ساخت فیلم کانسپشن به جای فیلم تلقین/ Inception کریستوفر نولان، یا فیلم چاواتار به جای فیلم «آواتار» ساخته جیمز کامرون.

Sala Montjuic در بارسلونا، اسپانیا

نشستن در قلعه‌ای که معتلق به قرن ۱۷ میلادی است و تماشای فیلم‌های حماسی مثل «گلادیاتور» و «رابین هود» یک تجربه تکرار نشدنی است. البته در این سینما خدمه‌ای در نظر گرفته نشده و شما خودتان باید صندلی پادشاهیتان را برای تماشای فیلم بیاورید. این مکان در سال ۲۰۱۴ میزبان یک جشنواره بود که با نمایش فیلم سینمایی «جاذبه» کار خود را آغاز کرد.

سینمای کینو پایونیر ۱۹۰۹ در لهستان

یکی از قدیمی‌ترین سینما‌های جهان که هنوز هم برقرار است، سینمای کینو پیونیر نام دارد که در لهستان واقع شده. این سینما دو جنگ جهانی و انقلاب ضد کمونیست را پشت سر گذاشته تا همچنان باپرجا بماند و فیلم نمایش دهد. همچنین اسنادی وجود دارد که اولین فیلم در این مکان در سال ۱۹۰۷ نمایش داده شده و از چیزی که تصور می‌کنیم قدیمی‌تر است. این سینما که دو سالن کوچک دارد در ۱۰۰ سال اخیر تغییرات زیادی نداشته و فقط در سال ۲۰۰۲ بازسازی‌هایی مثل نصب تکنولوژی‌های جدید صورت گرفته است.

سینمای اتومبیلی در لس آنجلس

سینمای Sci-Fi Dine-in در لس آنجلس کالیفرنیا قرار دارد که بسیار خلاقانه است. در این سینما می‌توانید در حالی که در اتومبیل‌هایی با استایل دهه ۵۰ هالیوود نشسته اید، غذا بخورید و فیلم مورد علاقه خود را تماشا کنید.

تماشای فیلم روی آب در پاریس

شاید شما هم فیلم سینمایی «زندگی پی» ساخته انگ لی را دیده باشید، اما عده‌ای دیدن این فیلم در شرایط مشابهی که بازیگر فیلم داشت را تجربه کردند. یعنی دیدن فیلم در حالی که بر روی قایقی هستند که روی آب شناور است.

سینمای الکتریک در لندن

سینمای الکتریک، یکی از قدیمی‌ترین سینما‌های انگلیس است که هنوز فعالیت می‌کند. این سینما به صندلی‌های چرمی لوکس مجهز شده و به هر کس چراغ شخصی اش داده می‌شود. دو ردیف اول این سینما به جای صندلی تخت‌هایی در اندازه‌های بزرگ قرار داده شده است.

آمفی تئاتر صخره‌های سرخ در کلرادو

این مکان زیبا و گسترده که بیشتر برای رویداد‌های موسیقی است به وسیله صخره‌ها و کوه‌هایی در اطرافش احاطه شده است و یکی از منحصر به فرد‌ترین تجربه‌ها خواهد بود. در سال ۲۰۱۵، بیش از ۵۷ هزار نفر در رویداد فیلم در روی صخره‌ها مشارکت کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟