حکمتیار و نفاق افکنی

  • انتشار: ۲۰ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 34221

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی امروز در جمع هوادارانش در ولایت خوست گفت که حق لوی پکتیا باید بیش‌تر از ولایت‌های کوچک مثل بامیان، دایکندی و پنجشیر باشد. این اظهارات آقای حکمتیار در حالی مطرح می شود که وی نیز پیش از این بارها با اظهارات نفاق افکنانه خود باعث جنجال هایی شده بود.

آقای حکمتیار که امروز (یک‌شنبه) در میان هوادارنش در ولایت شرقی خوست سخنرانی می‌کرد خطاب به آنان گفت: «حق لوی پکتیا باید از ولایت‌های کوچک مثل بامیان، دایکندی و پنجشیر بیشتر باشد. مطمئن باشید که از حق تان دفاع می‌کنم. ایجاد یک پوهنتون بزرگ و معیاری را در خوست وعده می‌کنم.»

طرح گلبدین درمورد اینکه حق لوی پکتیا از ولایات کوچکی چون بامیان ، دایکندی وپنجشیر باید بیشتر باشد، نفاق افگنی علنی در راستای پلان های شومی است که بادارهای پاکستانی اش به اوسپرده و او هم به عنوان مامور یک سازمان خارجی مخالف افغانستان هر ازگاهی در نقاط مختلف افغانستان اظهار نظرهای جنجالی به پا می کند.

گلبدین حکمتیاربر اساس اراده بیگانه، می خواهد آتش نفاق میان پشتونها وسایر قوم های دیگر در افغانستان را شعله ور کند و این سخنان را برمبنای همین اندیشه به خورد اذهان جمعی می دهد.

وی نیز پیش از این بارها با اظهارات جنجالی خود تخم کینه و نفاق را در بین مردم افغانستان کاشته بود، او چندی پیش گفته بود که جنگ افغانستان، جنگ قومی است که این اظهارات وی با واکنش های زیادی روبرو شد.

حکمتیار افزود که قوم زدران که به ۱۱ ولسوالی تقسیم شده و نفوس آن‌ بیش‌تر از بسیاری از ولایت‌ها است، سهم شان در حکومت معلوم نیست.

او افزود: « قوم زدران نه وزیر دارد، نه قومندان قول اردو دارد و نه قومندان فرقه دارد.»

به باور آقای حکمتیار، محرومیت قوم زدران از آن جهت است که «جلال الدین حقانی»، بنیان‌گذار شبکه‌ی حقانی مربوط این قوم است و در برابر امریکا می‌جنگد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟