حوثی ها آتش بس را رد کرد

  • انتشار: ۱۹ سرطان ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 7100
یمن

خبرگزاری اطلس ـ انقلابیون یمن شرایط منصور هادی، رئیس جمهور فراری این کشور برای برقراری آتش بس را رد کرد.

منصور هادی خواهان رهایی زندانیان و عقب نشینی نیروهای حوثی از ولایات جنوبی و شرقی شده. حوثی ها اما بر پایان دادن به محاصره این کشور توسط ائتلاف به رهبری عربستان، تاکید دارند.

حکومت منصور هادی مستقر در ریاض گفته، با طرح سازمان ملل برای برقراری آتش بس موافق است، اما بشرطی که جنبش حوثی زندانیان از جمله وزیر دفاع پیشین این کشور را آزاد و نیروهایش را از ولایات جنوبی و شرقی خارج کند.

راجه بادی، سخنگوی منصور هادی به خبرگزاری رویترز گفته، این شرایط بعنوان تضمین برای برقراری آتش بس مطرح شده. اما انقلابیون یمن گفته: حکومت منصور هادی در جریان مذاکرات جنیوا نیز این شرایط را مطرح کرده بود و ما آن را نپذیرفتیم.

انقلابیون یمنی گفته، آتش بس بدون قید و شرط باید برقرار شود. ظیف الله الشامی، از رهبران حوثی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته شرایط منصور هادی غیر قابل قبول است. او گفته، مذاکرات برای توافق بر سر آتش بس در حال حاضر در صنعا جریان دارد و جنبش حوثی خواهان برطرف شدن محاصره یمن توسط ائتلاف به رهبری عربستان است زیرا این محاصره باعث بوجود آمدن بحران بشری در یمن شده.

سازمان‌های بین المللی امداد نیز می‌گویند تقریبا همه مردم یمن اکنون به کمک‌های بشر دوستانه نیاز دارند. ائتلاف به رهبری عربستان گفته به منظور جلوگیری از انتقال سلاح برای جنبش حوثی به محاصره این کشور اقدام کرده، اما گروه‌های یمنی می‌گویند: ائتلاف به کشتی‌ها و هواپیماهای غیر نظامی نیز اجازه نمی دهد وارد یمن شوند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟