حمله کوچی ها به هیات اعزامی پارلمان

  • انتشار: ۱۸ سرطان ۱۳۹۹
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 88896

هیات پارلمان که برای رسیدگی به درگیری کوچی‌ها و مردم محلی عازم ولایت وردک شده بود مورد حمله کوچی‌ها قرار گرفت.

محمد مهدی راسخ، از اعضای هیات پارلمان که برای بررسی درگیری‌های کوچی‌های و مردم محلی به ولایت وردک سفر کرده بود با انتشار پیامی در فیسبوکش گفت که این هیات در روستای «قل ابغه» مورد حمله کوچی‌ها قرار گرفته است.

راسخ که پس از بازدید سه روزه از مناطق مورد مناقشه کوچی‌ها و مردم محلی به کابل بازگشته اظهار داشت: این هیات به دلیل عدم تامین امنیت و وجود مخالفین مسلح، موفق به سفر به مناطق تحت تسلط کوچی‌ها نشد و نمایندگان آنها در ساختمان فرمانداری شکایت شان را ابراز داشتند.

وی افزود که هیات پارلمان قصد بازدید از «آب پای» را نیز داشت اما به دلیل گزارش‌ها مبنی بر اینکه صدها نفر از کوچی‌ها در کمین هستند موفق به عزیمت به آن نشدند.

هیات پارلمان  برای بررسی درگیری‌های کوچی‌ها و مردم محلی که از شیعیان و قوم هزار هستند تحت ریاست عبدالستار حسینی و عضویت عبدالرحمن وردک و محمد مهدی راسخ به محل حادثه سفر کردند و از ولسوالی های بهسود و دایمیرداد نیز دیدن کردند.

نیروهای مسلح وابسته به کوچی‌ها در ولایت‌های وردک و غزنی همه ساله به طور گروهی به مردم محلی حمله می‌کنند و سبب کشته و زخمی شدن شماری از این مردم می‌شوند.

مردم محلی می‌گویند که کوچی‌ها به انواع سلاح‌های جنگی مسلح هستند و کارشناسان بر این باورند که از نام کوچی‌ها اهداف دیگری مثل منافع سیاسی و امتیاز گیری دنبال می‌شود و سیاستمداران از این مناقشه‌ها به عنوان «حربه سیاسی» استفاده می‌کنند، در غیر اینصورت دلیل دیگری برای این همه اهمال و بی‌توجهی نیست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟