حمله آمریکا به یک گروه نظامی بسیج مردمی عراق در مرز با سوریه

  • انتشار: ۱۷ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 28448

نیروهای آمریکایی یک گروه از نظامیان بسیج مردمی عراق را در مرز سوریه و عراق هدف حملات توپخانه ای قرار داد که گفته می شود در این حملات بیش از 70 تن کشته و زخمی شده است.

یک گروه وابسته به الحشد الشعبی در بیانیه‎ای اعلام کرد که نیروهای آمریکایی صبح روز(دوشنبه) پایگاه‌های آنان را در مرزهای عراق و سوریه هدف حملات توپخانه‎ای خود قرار دادند که به دنبال آن تعداد زیادی شهید و یا مجروح شدند.

این گروه در بیانیه‎ای اعلام کرد که نیروهای آمریکایی پس از آنکه مرزهای عراق و سوریه را خط سرخ خواند و تاکید کرد که نیروهای الحشد الشعبی نباید به آن نزدیک شوند، صبح روز دوشنبه پایگاه های گردان های الحشد الشعبی را در خط این مرزها شدیدا هدف قرار دادند.

در این بیانیه آمده است که نیروهای آمریکایی پایگاه‌های آنان را با بمب های هوشمند و توپخانه هدف قرار دادند.

در پاسخ به این حملات گروه نظامیان حشد الشعبی بیانیه خود درباره عواقب این اقدام ارتش آمریکا هشدار دادند و اعلام کردند که به آن پاسخ خواهند داد و سکوت نخواهند کرد.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داده است احمد المکصوصی ، معاون دبیر کل گروه نظامی سید الشهداء وابسته به نیروهای بسیج مردمی عراق در گفتگوی تلفنی با شبکه المیادین بر حق نیروهای بسیج مردمی در پاسخ کوبنده به حمله اخیر آمریکا به این نیروها تاکید کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟