حمایت ازخلق فلسطین حمایت از عدالت طلبی در جهان است !

  • انتشار: ۲۶ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: دیدگاه
  • شناسه مطلب: 112874

نوار غزه در آتش میسوزد، زیر بمباران هواپیماها و موشکهای اسرائیل، صدها نفر کشته و زخمی شده اند. زدوخورد های برای اولین بار میان عربهای اسرائیل (که اسرائیلی هستند) و یهودیهای اسرائیل ادامه دارد.

بحران از کجا آغاز شد ؟ رژیم غاصب و اشغالگر اسرائیل بطور مداوم زمینها و منازل فلسطینی ها را بزور میگیرد و به یهودیهای افراطی میدهد.

دو هفته قبل در بخش فلسطینی بیت المقدس، اسرائیل خانه های یک خانواده خیلی قدیمی فلسطینی را که ده ها نسل است در آنجا زندگی میکند، غصب نمود.
فلسطینی ها اعتراض کردند ولی اسرائیل مثل همیشه نیروهای نظامی خود را روز جمعه قبلی به درون مسجد القصی فرستاد تا اعتراض مؤمنین را بعد از نماز جمعه خفه کند.

در نوار غزه، فلسطینی ها دست به اعتراض زدند و گروه جهاد اسلامی چند راکت بسوی اسرائیل پرتاب نمود.
رژیم راست افراطی نتانیاهو به بمباران غزه و حتا عمارت های ملکی پرداخت.
اینجا بود که گروه حماس که در نوار غزه حکومت میکند، به پرتاپ هزاران راکت و برای اولین بار به پایتخت اسرائیل دست زد. گرچه بسیاری از راکت ها توسط موشکهای اسرائیلی در هوا نابود شدند ولی باز هم خسارات زیاد و چند کشته بجای گذاشت و فرودگاه های اسرائیل را بسته نمود.

خلق فلسطین، یک ملت کوچک است که توسط اسرائیل مورد حمله قرار میگیرد و اسرائیل، از حمایت امریکا و متحدین عربی آن عربستان سعودی، امارات، بحرین، سودان که به تازگی با وی روابط دیپلوماتیک برقرار نموده بهره مند است.
اروپا هم گرچه سعی دارد سیاست میانه را در پیش بگیرد ولی بیشتر طرفدار اسرائیل است. دولت فرانسه تظاهراتی را که فردا شنبه در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه برای همبستگی با خلق فلسطین برپا میشد ممنوع اعلام کرد. ولی همبستگی با خلق مبارز فلسطین در جهان ادامه دارد.

در سرزمین های اشغالی جوانان فلسطینی با سنگ علیه گلوله میرزمند.
در لبنان و اردن تظاهرات بزرگی صورت گرفت و در اردن حتا تظاهر کنندگان میخواستند از مرز بگذرند و وارد اسرائیل شوند.
در آمریکا، رشیده طلیب، تنها نماینده کنگره آمریکا که فلسطینی تبار است در یک نطق احساسی که نمیتوانست از ریزش اشکهایش جلوگیری کند آز حمایت “بدون قید و شرط” آمریکا از اسرائیل انتقاد کرد.

آنچه که این بار اسرائیل را غافکگیر کرد تعداد راکتهایی که از غزه شلیک شد و برد آنهاست که شهرهای بزرگ اسرائیل را هدف گرفت.

وقتی که بدانیم که نوار غزه فقط با اسرائیل و مصر (از دوستان اسرائیل) هم سرحد است و فقط توسط ایران و قطر حمایت میشود، از مقاومت این خلق مبارز بیشتر باید الهام گرفت.

اتکا بقدرت خود امکان مقاومت علیه دشمن صد برابر قویتر را بما میدهد.

دکتر کریم پاکزاد

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟