«جو بایدن» پیروز انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها شد

  • انتشار: ۱۵ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 80409

با توجه به نتایج به دست آمده از شمارش آرای انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در ۱۴ ایالت آمریکا، «جو بایدن» پیروز انتخابات «سه‌شنبه بزرگ» است.

به نقل از گاردین، نتایج کلی به دست آمده از انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در روز موسوم به «سه‌شنبه بزرگ» حاکی از آن است که «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا با کسب ۴۷ درصد آراء و ۵۶۶ موکل انتخاباتی موفق به پیروزی در این انتخابات شده است.

«برنی سندرز» سناتور ایالت «ورمونت» با کسب ۴۱ درصد آراء و ۵۰۱ موکل انتخاباتی در جایگاه دوم و «الیزابت وارن» با کسب پنج درصد آراء و ۶۱ موکل انتخاباتی جایگاه سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها روز سه‌شنبه در ۱۴ ایالت «آلاباما»، «آرکانزاس»، «کالیفرنیا»، «کلرادو»، «مین»، «ماساچوست»، «مینه‌سوتا»، «کارولینای شمالی»، «اوکلاهما»، «تنسی»، «تگزاس»، «یوتا»، «ورمونت» و ویرجینیا برگزار شد.

نتایج انتخابات درون حزبی در ۱۰ ایالت آلاباما، آرکانزاس، ماساچوست، مینه‌سوتا، کارولینای شمالی، اوکلاهما، تنسی، تگزاس، ورمونت و ویرجینیا به طور کامل اعلام شده است. در دو ایالت کالیفرنیا و مین بیش از ۹۰ درصد از نتایج آراء انتخاباتی گزارش شده است و در دو ایالت کلرادو و یوتا نیز با شمارش نزدیک به ۸۰ درصد از آراء برنی سندرز صدرنشین است.

سه‌شنبه بزرگ به سه‌شنبه‌ای در اواخر ماه فوریه یا اوایل مارسِ همان سالی که انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در آن برگزار خواهد شد، اطلاق می‌شود. در سه‌شنبه بزرگِ امسال که مصادف با سوم مارس (۱۳ حوت) بود ایالت‌های بزرگ آمریکا به صورت همزمان اقدام به برگزاری انتخاباتِ درون‌حزبی برای رای دادن به نامزد‌های هر حزب کردند و به همین خاطر، اولین آزمون جدی برای سنجش میزان محبوبیت نامزد‌ها در سطح ملی به شمار می‌رود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟