جو بایدن خشونت در آمریکا را محکوم کرد

  • انتشار: ۱۱ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 87090

 «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، خشونت‌ها در اعتراض‌ به رفتارهای نژادپرستانه که سراسر این کشور را فراگرفته، محکوم کرد اما در عین حال گفت: آمریکایی‌ها حق شرکت در تظاهرات را دارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نامزد انتخابات ریاست جمهوری که به ورود به کاخ سفید امیدوار است، در بیانیه‌ای اعلام کرد: اعتراض به چنین اقدام بی‌رحمانه‌ای، درست و لازم است و یک پاسخ کامل آمریکایی محسوب می‌شود؛ اما آتش زدن اجتماعات و تخریب‌های غیرضروری، خشونت‌هایی که زندگی مردم را به خطر می‌اندازد و مانع از کسب‌وکار مردم می‌شود، درست نیست.

بایدن گفت: ما ملتی دردمند هستیم، اما نباید اجازه دهیم این درد باعث نابودی ما شود. ما ملتی به خشم آمده هستیم، اما نمی‌توانیم اجازه دهیم خشم ما، ما را از بین ببرد. لطفا سالم بمانید و از یکدیگر مراقبت کنید.

در پی قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست یک پولیس سفیدپوست، اعتراض های گسترده ای سراسر آمریکا را فراگرفته است.
فلوید هفته گذشته (ششم جوزا) در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا به دست یک افسر سفیدپوست به نام «درک شووین» کشته شد. این افسر پولیس جمعه نهم جوزا پس از بازداشت به قتل درجه سه متهم و سپس با وثیقه ۵۰۰ هزار دالری آزاد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟