جوزف دانفورد: آمریکا سالانه 12.5 میلیارد دالر در افغانستان هزینه می کند

  • انتشار: ۱۲ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 31448

جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جلسه کمیته سرویس هاس مسلح سنای آمریکا گفت که هزینه فعلی آمریکا در افغانستان حدود ۱۲.۵ میلیارد دالر در سال است و این استراتژی جدید هزینه مازاد ۱.۱ میلیارد دالری خواهد داشت.

جوزف دانفورد رئیس ستاد ارتش مشترک آمریکا به همراه جیمز ماتیس در جلسه کمیته سرویس های مسلح مجلس سنای آمریکا شرکت کرده بود، گفت که فرماندهان آمریکایی در با رویکرد عملیاتی جدید در صدد از بین بردن بن بست جنگ در افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جوزف دانفورد تاکید کرد، فرماندهان ارتش آمریکا با تجزیه و تحلیل شکست به “رویکرد عملیاتی جدیدی” رسیدند تا این بن‌بست را از بین ببرند و قابلیت‌های افغان‌ها را تقویت کنند.

دانفورد افزود، این رویکرد جدید همچنین از استراتژی گسترده‌تر رئیس‌جمهوری آمریکا از طریق توسعه تلاش‌های مستشاری به سطح فنی حمایت می‌کند.

مقام‌های آمریکایی به رویترز گفتند، ایالات متحده حدود ۳۵۰۰ نیروی دیگر به افغانستان اعزام می‌کند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در کمیته سرویس‌های مسلح سنا تاکید کرد: برای من واضح است که سرویس جاسوسی پاکستان (ISI) ارتباطاتی با گروه‌های تروریستی دارد.

همچنین وزیر دفاع آمریکا در جلسه کمیته سرویس‌های مسلح مجلس نمایندگان این کشور درباره افغانستان و استراتژی جدید آمریکا در این کشور گفت: “خشونت و پیشرفت در افغانستان همچنان همزیستی دارند اما عدم اطمینان به کمپین ناتو، به دلیل اجرای استراتژی جدید ترامپ در جنوب آسیا با گزینه اطمینان جایگزین شد.”

وزیر دفاع آمریکا در جلسه کمیته سرویس‌های مسلح سنا ضمن تشریح استراتژی کشورش در قبال کره شمالی، از کاهش تلفات غیرنظامیان و تلفات نظامی در افغانستان خبر داد.

ماتیس در ادامه به این نکته اشاره کرد که آمریکا حدود ۱۱ هزار نیرو در کنار در حدود ۶۸۰۰ نیروی ناتو و شرکای ائتلافی در افغانستان دارد و ۳۰۰۰ نیروی آمریکایی دیگر “به‌زودی و در ماه‌های آتی” برای “تقویت” نقش مستشاری این ائتلاف برای نیروهای افغان عازم آنجا می‌شوند.

او گفت که استراتژی جدید دولت برای جنوب آسیا نیروهای افغان را در “راس مبارزه” زیر سایه حمایت ادامه‌دار از جانب آمریکا قرار می‌دهد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: رهبری ارتش آمریکا در افغانستان و شرکای ناتو “همچنان ادامه دارد و تسلیم فشارها نشده است.”

او همچنین افزود، پیش‌بینی حملات چشمگیر طالبان “غیر قابل اجتناب” است.

ماتیس گفت که پیشرفت خوبی در کاهش میزان تلفات غیرنظامیان و تلفات نظامی در افغانستان حاصل شده است اما حملات شدید از سوی طالبان علیه غیرنظامیان همچنان یک چالش خواهد بود.

وزیر دفاع آمریکا سه‌شنبه افزود نیروهای امنیتی افغان برای اولین بار طی ۱۶ سال جنگ کاملا در عملیات‌های جنگی مشارکت کردند و همزمان با اینکه آنها قابلیت‌های خودشان را در میادین نبرد افزایش می‌دهند، با کاهش میزان تلفات روبرو می‌شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟