جواب های با نمک «مرتضوی» به روحانی!

  • انتشار: ۱۰ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: دیدگاهسلامت
  • شناسه مطلب: 76044

گرچه نحوه سخن آقای روحانی و واکنش حضار در قالب خنده قابل تامل است؛ اما واقعیتی است که باید بپذیریم؛ زیرا روند انتخابات، ماشاءالله میزان مشارکت بالا، روند بررسی آراء، به گروگان گرفتن مردم و… نه روحانی که حتی زن جوان مرده را نیز به خنده وا می‌دارد!

اما واکنش شاحسین مرتضوی از همه با نمکتر و جذاب تر بود که گفت از ما یاد بگیرید. نمی‌دانم که ایران از افغانستان چه چیز را یاد بگیرد؟

۱- ایشان گفت رقیب انتخاباتی در افغانستان شریک قدرت شد و در ایران به حصر رفت. گر چند چگونگی برخورد ایران جای تأمل و نقد دارد اما حالا شما بفرمائید که این شراکت در قدرت را چه کسانی رقم زد؟ مگر غیر از این است که جان کری آمد و راست پای خویش را روی قانون اساسی و حیثیت این کشور گذاشت و یک دولت دو سر را در راستای تضعیف دموکراسی نیم بند و بی آبرو نمودن کشور به وجود آورد؟

۲- ایشان از آزادی بیان و انتخابات آزاد آن هم زیر نظر ناظران بین‌المللی سخن می‌راند. لطفا بفرماید که این انتخابات نمونه و ناظران داخلی و بین‌المللی شما از کدام انحرافات انتخاباتی جلوگیری نموده و به کدام شفافیت رسیده است؟ شما که حتی دستگاه بایمترک تان نیز آلوده است. پس چه بهتر که همچو ناظرانی و دستگاهایی نباشند تا تکلیف زودتر مشخص شود و حد اقل مسخره عام و خاص نشویم.

۳- شما سخن از کرامت انسان و حقوق انسان به زبان می‌آورید. در ایران در طول ۲۴ ساعت یک زن جوان یا دختر جوان با تمام طلا و جواهراتش بدون کدام نگرانی می‌تواند از این نقطه صفر مرزی تا آن نقطه صفر مرزی سفر نماید و کسی مزاحمش نخواهد شد مگر این‌که خود مشکلی داشته باشد. اما در افغانستان به خاطر یک گوشی به زندگی انسانها خاتمه داده می‌شود این کرامت و توجه به حقوق انسان است؟ شب از خانه خود نمی‌توانیم چند قدم آن طرف تر بگذاریم این کرامت و حفظ حقوق بشر است؟ هر روز دزدان و تروریست‌ها آزاد می‌شود این کرامت و تأمین عدالت است؟ روابط نامشروع در بالاترین حد رسیده است این کرامت و حفظ عفت است؟ نظامیان آمریکا در پایگاه‌ بگرام با عفت و نوامس این مرز و بوم بازی می‌کنند این کرامت و حفظ حقوق انسان و بشر است؟

نمی‌دانم دیگران چه چیز را از شما روشنفکران امروزی یاد بگیرند‌؟

محمد امین احسانی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟