جهادالنکاح داعش این بار در ولایت جوزجان!

  • انتشار: ۹ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 45685

داعش که همیشه به اعمال خشونت آمیز و خلاف عفت مشهور است، اکنون گزارش می شود که در ولسوالی درزاب ولایت جوزجان زنان شوهر دار و دختران را با خود برده اند و به آنها تجاوز جنسی کرده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس؛به نقل از رسانه ها ظریفه یکی از قربانیان تجاوز جنسی داعش است که فرمانده محلی داعش و شماری از افراد این گروه به خانۀ این زن آمده و از وی درخواست پول کردند.

زمانیکه این زن نتوانست به آنان پول بدهد از وی خواسته می شود که باید شوهر و فرزندان خود را ترک کرده و با یکی از جنگجویان داعش ازدواج کند.

ظریفه که اکنون درزاب را ترک کرده و به شهر شبرغان، مرکز جوزجان، پناه برده است به در گفتگو با رسانه ها گفت “زمانیکه خواسته ی آنها را رد کردم، مردانی که با وی (فرمانده داعش) همراه بودند، فرزندانم را به اتاق دیگری بردند. او تفنگش را به سمت من گرفت و گفت اگر با آنان نروم مرا میکشند و خانه ام را تصاحب میکنند. سپس مرا مورد تجاوز قرار دادند”.

حتی در مقایسه با جنگ های دهۀ ۱۹۹۰ در افغانستان که تکاندهنده ترین رویدادهای جنگی را ثبت تاریخ آن کشور کرده است، قساوت و ظلم داعش چون سربریدن مخالفان این گروه و انفجار کردن آنان با ماین و دیگر جنایات آنان بی سابقه بوده است.

اضافه بر آنچه ظریفه گفته است، سمیرا، زن دیگر که وی نیز باشندۀ ولسوالی درزآب است نیز در گفتگو با خبرنگاران گفته است که جنگجویان داعش به خانه آنها یورش بردند و خواهر ۱۴ سالۀ وی را برای فرمانده خود بردند.

سمیرا همچنان اضافه کرد که خواهرش پیش از آنکه موفق به فرار از چنگ جنگجویان داعش شود، برای مدت 10 ماه نزد آنها گروگان بود. وی گفت که در این مدت هیچ یک از اعضاء داعش با خواهرش ازدواج نکرده، بلکه به گفتۀ وی فرمانده داعش و افراد این گروه همواره بر وی تجاوز جنسی می‌کردند.

از سویی هم محمد رادمنش، سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان، در گفتگو با رسانه ها این عمل را “کاملاً مخالف فرهنگ و سنت‌های” افغانی دانسته و گفته است که «درزاب» تنها محلی نیست که در آن از تجاوز جنسی و برده گیری جنسی داعش گزارش شده است.

کامله زن دیگر از ولسوالی «درزاب» نیز به رسانه ها گفت که تندروهای داعش 3 دختر را از روستای که وی در آن می زیست با خود بردند.

کامله نیز گفته است داعشیان زنان و دختران را از خانه های شان بیرون کرده و وانمود می کنند که جنگجویان آن گروه با آنان ازدواج خواهند کرد، اما به گفتۀ کامله “زمانیکه آنان را بردند، شمار زیادی از مردان این گروه به زور به آنان تجاوزمی‌کنند”.

پیش از این نیز گزارش شده بود که گروه تروریستی داعش ده ها زن و دختر را در منطقه ای از ننگرهار با خود برده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟