جنگجویان داعش صدها راس مواشی مردم در جوزجان را با خود بردند

  • انتشار: ۶ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 33748

مقام های در ولایت جوزجان می گویند، تروریست های داعش در این ولایت صدها راس گوسفند را که متعلق به پلیس محلی ولسوالی قوش تپه بوده است، با خود برده است. پیش از این نیز جنگجویان داعش برای تحت فشار قرار دادن مردم محل مواشی آنان را با خود برده بودند.

مقامات محلی جوزجان می‎گویند در این اواخر جنگجویان داعش نزدیک به ۱۸۰۰راس مواشی پولیس محلی ولسوالی قوش تپه ولایت جوزجان را باخود برده‎اند.

محمد رضا غفوری سخنگوی والی جوزجان به رادیو آزادی گفته است افراد وابسته به داعش ۵۰۰ راس مواشی پلیس محلی قریه نوآباد جرقدوق ولسوالی قوش تپه راهمراه با چهار تن چوپان با خود برده‎اند.

غفوری می‎گوید جنگجویان داعش به اتهام دست داشتن باشند‎گان ولسوالی قوش تپه با دولت، مواشی آنان برده‎اند.

وی افزود این بار اول نیست که داعش دست به این کار می‎زند بلکه پیش از این نیز ۱۳۰۰ راس مواشی مردم قوش تپه را برده بودند.

غفوری افزود: “داعش می‎خواهد با این کارش خود را اکمال کند و از سوی هم در تلاش این است تا مناطق تحت حاکمیت دولت راتحت فشار قرار بدهد تا در نتیجه یا منطقه را ترک کنند و یا هم به صفوف آن‎ها بپیوندند.”

این در حالیست که پیش از این نیز جنگجویان داعش تعداد زیادی از مواشی مردم ولایت های شمالی را با خود برده بود.

چندی پیش نیز گزارش هایی به نشر رسیده بود که نشان می داد، این گروه تروریستی در حال غارت معادن و آثار باستانی این ولایت است.

از حدود سه قبل داعش در شمال کشور به شدت در رشد است و با وجود درخواست برای سرکوبی این گروه تروریستی تاکنون اقداماتی موثری در این زمینه صورت نگرفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟