«جنرال دوستم» سیاست قومیتی در پیش گرفت؛ ائتلاف بزرگ ملی فروپاشید!

  • انتشار: ۱۰ جدی ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 51771

جنرال دوستم از اعضای محوری ائتلـاف بزرگ ملی افغانستان اعلـام کرد که از فردی در انتخابات ریاست جمهوی حمایت می‌کند که کرسی معاونت اول ریاست جمهوری را به اقوام ازبک اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از دری نیوز، با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری ، صف آرایی‌های سیاسی و انتخاباتی شکل تازه‌ای به خود گرفته است.

در حالی که انتظار می‌رفت اعضای ائتلـاف بزرگ ملی نامزد واحدی را برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کند اما جنرال دوستمـ شروط جداگانه را برای حمایت از نامزد مورد نظرش تعیین کرد.

ظاهرا اعضای ائتلـاف بزرگ ملی افغانستان برای معرفی نامزد واحد در انتخابات ریاست جمهوری به توافق نرسیده است و جنرال دوستمـ نیز برای حضور در دولت آینده سیاست قومیتی را در پیش گرفته است.

جنرال دوستمـ در نشست مشورتی با اعضای حزب جنبش و بزرگان اقوامـ ازبک گفت: با تمامـ نامزدان انتخابات ریاست جمهوری این کشور رایزنی کرده است.

رهبر حزب جنبش ملی اعلـامـ کرد که در انتخابات آینده ریاست جمهوری از فردی حمایت خواهد کرد که کرسی معاونت اول ریاست جمهوری را به اقوامـ ازبک اختصاص دهد.

وی افزود: هر یک از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری که فردی از اقوامـ ازبک را برای معاونت اول در نظر بگیرد مورد حمایت وی قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که اعضای ائتلـاف بزرگ ملی قرار بود بر اساس خط و مشی سیاسی مشخص نامزدی مشترک را برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کنند.

پیش از این گمانه‌هایی وجود داشت که با معرفی کاندید واحد از سوی اپوزیسیون، اشرف غنی شانسی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آینده نخواهد داشت.

اما ظاهرا اعضای جریان اپوزیسیون دولت، دچار پراکندگی شده است و احتمالـا صف آرایی‌های سیاسی جدیدی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری شکل خواهد گرفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟