جنرال جان نیکلسن: داعشی های افغانستان با سازمان اصلی آن ارتباط مستقیم دارد

  • انتشار: ۷ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 14376

جنرال جان نیکلسن، فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان گفته است که؛ حضور گروه داعش در افغانستان به طور مستقیم با سازمان اصلی آن در عراق و سوریه ارتباط دارد.

جنرال نیکلسن در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که وفاداران داعش در افغانستان ارتباطات مالی، مخابراتی و استراتیژیک با رهبری این گروه تروریستی در خلافت خود ساخته آنها در عراق و سوریه دارند.

جنرال نیکلسن گفت که جنگجویان داعش یا گروه  در افغانستان با سازمان مادری خود مرتبط می باشد.

جنرال نیکلسن گفت “آنها برای عضویت درخواست دادند، پذیرفته شدند. آنها باید از برخی آزمونها می گذشتند، آنها در دابق، مجله دولت اسلامی معرفی شده اند.”

تا این اواخر مقامات افغان و امریکایی تاکید می ورزیدند که وفاداران گروه دولت اسلامی طالبان را بیزار ساخته که جنگ آنها پیشرفتنی نداشته و طالبان پس از مدت ١٥ سال به هدف شان در سرنگونی حکومت افغانستان ناکام بوده است.

این در حالیست که جنرال چارلز کلیولند، سخنگوی نیروهای امریکایی در افغانستان تعداد داعشی ها را در کشور بین یک هزار تا سه هزار و به گمان اغلب ١٥٠٠ جنگجو تخمین زده است.

جنرال نیکلسن درادامه مصاحبه اش با اسوشیتد پرس گفت که از ده ولسوالی که داعش در آن حضور داشت قبل از عملیات اخیر این تعداد به سه ولسوالی تقلیل یافته بود.

در افغانستان، داعش که به نام دولت اسلامی ولایت خراسان نامیده شده است، تعداد زیادی از جنگنده های آن از اجنسی وروکزی آن طرف مرز ولایت ننگرهار سرازیر می شوند و قبلا آنها به تحریک طالبان پاکستان تعلق داشتند.

نیکلسن گفت “ما درین مقطع آنها را از یک منبع می دانیم که جای یکدیگر را می گیرند”، جنرال نیکلسن با ابراز این مطلب افزود که ماه گذشته نیروهای ضد تروریستی امریکایی رهبر ارشد تحریک طالبان پاکستان را که خلیفه عمر منصور نامیده می شد کشت.

منصور طراح حمله بریک مکتب درپشاور در سال ٢٠١۴ پنداشته می شد که در آن ١٥٠ تن که بیشتر شان را اطفال مکتب تشکیل می داد کشته شدند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟