جنجال «هواپیمای قطری»به پارلمان رسید

  • انتشار: ۲۲ قوس ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 11737

مجلس نمایندگان در نشست امروزش، وزیران خارجه و ترانسپورت و هوانوردی و همچنان رییس هوانوردی ملکی را به دلیل نشست مشکوک یک فروند طیاره عربی مربوط به قطر در میدان هوایی هرات استجواب کرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از بخدی، شماری از اعضای مجلس خواستار توضحات در مورد نشست طیاره مذکور از وزیران خارجه و ترانسپورت کشور شدند.

محمدالله بتاش، وزیر ترانسپورت و هوانوردی در این مورد گفت، طیاره کارگوی امارات عربی به شکل قانونی در میدان هوایی هرات نشست کرده و آن بدون تقسیم اوقات از اداره هوایی افغانستان اجازه نشست دریافت کرده بود.

او افزود، این اجازه بر اساس تفاهم نامه هوایی با کشور امارات، داده شده است.

کپیتان حامد، رییس اداره هوانوردی ملکی گفت، بار این طیاره ۱۰ موتر نوع لنکروزر و ۱.۵ تن مواد غذایی بود و اکنون در هرات تحت نظارت پولیس قرار دارد.

به گفته او، کسانیکه در میدان هوایی برای تحویلی بار آمده بودند نیز بازداشت شدند و اکنون تحت نظارت پولیس هرات قرار دارند.

اما صلاح‌الدین ربانی وزیر خارجه گفت که در این اواخر کسی از قطر به وزارت خارجه درخواست ویزا نداده و این وزارت به کدام قطری ویزا صادر نکرده است.

پاسخ‌های آنان قناعت اکثر اعضای مجلس نمایندگان را حاصل نکردند. شماری از اعضای مجلس گفتند، اگر این پرواز قانونی انجام شده، پس چطور وظیفه رییس میدان هوایی هرات به تعلیق درآمده است.

از سوی دیگر برخی از نمایندگان گفتند، عرب‌ها برای خوش گذارنی و شکار پرنده‌های نایاب قصد سفر به مناطق غربی را داشته اند.

سپس عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان خواستار بررسی موضوع متذکره از طریق یک کمیسیون این مجلس شد.

یک طیاره کارگو امارات عربی چند روز قبل به میدان هوایی هرات نشست کرد و این مسئله سروصداهای زیاد را در کشور به دنبال داشته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟