جمهوری‌خواهان امریکا تحریم‌های طالبان را تشدید می‌کنند

  • انتشار: ۱۱ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 140973

رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند که سناتوران جمهوری‌خواه می‌خواهند تحریم‌های شدیدتری را علیه طالبان در تصویب کنند.

فاکس‌ نیوز چهارشنبه، ۱۰ جوزا، گزارش داد که سناتوران جمهوری‌خواه قصد دارند در پاسخ به نقض حقوق بشر توسط طالبان، لایحه‌ تحریم‌های جدید را به کنگره امریکا تقدیم کنند.

در این لایحه از حکومت خواسته شده که از هر نوع معامله و اعطای ویزه به طالبان خودداری شود.

این لایحه «قانون تحریم‌های طالبان» نام دارد که در صورت تصویب در کنگره، تحریم‌های جدید و سختی را نه تنها به خاطر نقض حقوق بشر؛ بلکه نقش طالبان در فعالیت‌های تروریستی و تجارت مواد مخدر بر این گروه وضع خواهد کرد.

سناتور جیم ریش و ۱۸ سناتور دیگر این لایحه را برای بحث و تصویب به کنگره ارائه خواهند کرد.

جیم ریش از کنگره خواسته که لایحه را پس از ارائه، هرچه سریع‌تر تصویب کند.

در همین حال، او به فاکس نیوز گفته: «طالبان زنان، اقلیت‌ها و جوانان را سرکوب می‌کنند؛ بر کمک‌های نیازمند چنگ می‌اندازند و افغانستان را بار دیگر به پناهگاه امن تروریست‌ها تبدیل کرده‌اند. متاسفانه، حکومت بایدن در جلوگیری از این اقدامات طالبان ناکام مانده است.»

او افزود: «ما نباید انتظار داشته باشیم که طالبان با نق زدن [امریکا] رفتار خود را تغییر دهند.» او تاکید کرد که «افغانستان دوباره به یک دولت منفور تبدیل شده و سیاست‌های ما باید متناسب با این واقعیت تدوین شود.»

سناتوران جمهوری‌‌خواه از طالبان خواسته اند تا برای جلوگیری از تصویب تحریم‌های بیش‌تر، سیاست‌های خود را تغییر بدهند. از جمله، طالبان باید روابط خود را با تمام گروه‌های تروریستی قطع کرده، حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی رسانه‌ها را رعایت کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟