جان کمپل: نیروهای امنیتی افغانستان مشکل رهبری دارند

  • انتشار: ۲۵ دلو ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 12269

جنرال جان کمپل، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان گفته است که نیروهای امنیتی افغان در میدان های جنگ مشکلاتی دارند که بیشتر این مشکلات به عدم مدیریت و رهبری این نیروها بر می گردد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از بخدی، آقای کمپل می گوید که مشکلات در صفوف نیروهای امنیتی افغانستان حدود پنچاه درصد است اما به گفته او در میدان جنگ این مشکلات به دلیل عدم رهبری به ۷۰ در صد می رسد.

به گفته کمپل آوردن اصلاحات در بخش امنیتی می تواند از تکرار رویدادها و چالش های امنیتی سال ۲۰۱۵ میلادی در افغانستان جلوگیری کند.

فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان گفته است که برای حکومت وحدت ملی لازم است تا در بخش امنیتی اصلاحات کوتاه مدت را وارد کند.

در سال آینده شدت جنگ در افغانستان افزایش پیدا می کند

اقای کمپل گفته است که در سال آینده شدت جنگ در افغانستان بیشتر می شود و مقام های امنیتی نباید این موضوع را از نظر دور داشته باشند.

این جنرال امریکایی که ماموریتش در افغانستان تا چند ماه دیگر به پایان می رسد تاکید کرد که در سال ۲۰۱۶ میلادی گروه های تروریستی در صدد برهم زدن امنیت در افغانستان خواهند بود.

او گفته است که حضور نیروهای ناتو برای پشتیبانی از نیروهای امنیتی لازم است.

به گفته کمپل با آوردن اصلاحات در نیروهای امنیتی افغانستان تحرکات این نیروها بیشتر می شود و آنان می توانند به درستی در مقابل دشمن ایستادگی کنند.

جنرال جان کمپل گفت: “برای نظامیان افغان باید به گونه نوبتی رخصتی داده شود و زمینه اشتراک در میدان های نبرد برای آنان فراهم گردد. ”

او می گوید که این وظیفه رهبران سیاسی افغانستان است که به شهروندان کشورشان اطمینان بدهند که سال ۲۰۱۶ مانند سال ۲۰۱۵ میلادی دشوار و ناامن نخواهد بود.

پیش از این کمپل در کنگرس امریکا گفته بود که وضعیت امنیتی در افغانستان از چند سال قبل بدتر شده و گروهای تروریستی در این کشور بیشتر از گذشته فعال شده اند، او همزمان افزود که امریکا و جامعه جهانی باید در افغانستان همکاری درازمدت داشته باشند.

انتقاد فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان در حالی مطرح می شود که از ماه ها بدین سو سمت وزارت دفاع ملی از سوی سرپرست اداره می شود و با اعتراض های شدید مجلس نمایندگان اما رییس جمهوری هنوزهم معصوم استانکزی را در این سمت نگهداشته است.

برخی اعضای مجلس نمایندگان نیز می گوید که در وضعیت کنونی افغانستان اداره وزارت دفاع از سوی سرپرست خیانت به مردم و نیروهای امنیتی افغان است.

آنها به این عقیده هستند که همه روزه ده ها سرباز اردوی ملی به دلیل عدم مدیریت و اختلافات سیاسی بین رییس جمهوری و رییس اجرایی کشته می شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟