جان سربازان آمریکایی را ماین گرفت، اما تاوان آن را کودکان پرداختند

  • انتشار: ۲۲ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: دسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 25612

مقامات افغان اعلام کردند که کاروان موترهای زرهی نیروهای امریکایی در ولسوالی «غنی‌خیل» ولایت ننگرهار هدف انفجار ماین کنار جاده قرار گرفت.

براساس این گزارش پس از آنکه موتر زرهی نیروهای امریکایی هدف انفجار ماین کنار جاده قرار گرفت، سربازان امریکایی با عصبانیت عمداً به‌ سوی غیرنظامیان آتش گشودند که در نتیجه یک پدر همراه دو فرزند خردسال خود کشته شد.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار گفت که نیروهای امریکایی در منطقه «شیرگر» هدف انفجار ماین قرار گرفتند اما وی تیراندازی عمدی سربازان آمریکایی به‌ سمت غیرنظامیان را نه رد و نه هم تأیید کرده است.

وی در ادامه افزود: اداره ولایتی تحقیقات جدی را در رابطه با این موضوع آغاز کرده است.

از سویی هم منابع محلی گزارش داده‌اند که در این انفجار یک موتر زرهی نیروهای امریکایی تقریباً به‌طور کامل منهدم شده است و تمام سرنشینان آن نیز کشته شده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان نیز با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را به‌عهده گرفته مدعی شد که در انفجار ماین کنار جاده‌ای که توسط این گروه جابه‌جا شده بود دست‌کم پنج سرباز امریکایی کشته شده‌اند.

این در حالی است که تاکنون مقامات امنیتی افغان و فرماندهی نیروهای خارجی در افغانستان کشته شدن سربازان امریکایی در این حمله را تأیید نکرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟