جان بس: نشانه‌ای از جدی بودن طالبان برای آغاز مذاکرات با حکومت افغانستان دیده نمی شود

  • انتشار: ۲۴ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 61245

«جان بس» سفیر امریکا در کابل طی سخنانی اظهار داشت که هنوز نشانه‌ای از جدی بودن طالبان برای آغاز مذاکرات با حکومت افغانستان دیده نشده است.

جان بس در مصاحبه با صدای آزادی افزود که زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان در دور ششم گفتگو‌هایش با نمایندگان طالبان روی این‌که از خاک افغانستان علیه کشور دیگر استفاده نشود، پیشرفت‌های زیاد داشته اما روی بخش‌های دیگر از جمله کاهش خشونت‌ها پیشرفت زیاد حاصل نشده است.

سفیر امریکا تصریح کرده:«متأسفانه ما در بخش‌های دیگر به پیشرفت بسیار زیاد دست نیافتیم و در زمینه رسیدگی به خواست مردم افغانستان که ما نیز حمایتش می‌کنیم و آن کاهش خشونت و یا برقراری آتش‌بس است، پیشرفت حاصل نشده است. هم چنان هنوز ما شاهد نشانه‌ای از جدی بودن طالبان برای اجرای مذاکرات در مورد مسایلی که تنها افغان‌ها می‌توانند در موردش تصمیم بگیرند، با حکومت افغانستان و جمع گسترده‌تر نیستیم.»

جان بس با تاکید بر حمایت کشورش از افغان ها پس از برقراری صلح در افغانستان، تاکید کرد کمک و همکاری امریکا در بخش‌های اقتصادی و بشری با افغانستان در آینده به این بستگی خواهد داشت که این کشور مطابق معیار‌های بین المللی عمل کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟