تیم ثبات و همگرایی: روند بازشماری آرا بعد از ابطال آرای تقلبی انجام شود

  • انتشار: ۱۴ عقرب ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 70677

تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله خواستار باطل اعلام شدن رای های تکراری و تقلبی شدند.

نورالرحمن اخلاقی، عضو ارشد تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله در یک نشست خبری در کابل خواستار باطل اعلام شدن رای های تکراری و تقلبی شد.

«نورالرحمن اخلاقی»، عضو ارشد این تین انتخاباتی در یک نشست خبری اظهار داشت: شرکت درمالوگ ۱۱۲ هزار رای را خارج از زمان رای دهی تشخیص داده که این آرا باید هرچه زودتر باطل اعلام شود.

اخلاقی افزود: مطابق فیصله کمیسیون انتخابات آرای خارج از ساحه که توسط جی پی اس تشخیص داده می شود نیز باید مشخص و باطل اعلام می شد و کمیسون باید در این رابطه موضع خود را روشن کرده و آرای تقلبی را باطل اعلام کند.

ناظر فنی تیم ثبات و همگرایی اضافه کرد که روند تشخیص عکس تکراری با استاندارد پایین صورت می گیرد که این مساله نیز باید مطابق با استاندارد جهانی تنظیم شود که احتمالا در این صورت بیش از ۱۰۰ هزار رای از دور خارج خواهد شد.

به گفته وی، حدود ۷۰۰ دستگاه و کارت حافظه بایومتریک مفقود شده و کمیسیون مستقل انتخابات باید درباره تشخیص و ابطال آرای این دستگاه ها اقدام نماید.

عضو ارشد تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی خواستار ابطال آرای تقلبی قبل از آغاز روند شمارش آرا شد و تاکید کرد: روند بازشماری آرا باید زیر نظر افراد مورد اعتماد صورت گیرد و کسانی که در تقلب و تخطی دست داشته اند به سارنوالی معرفی شوند.

ناظر فنی تیم ثبات و همگرایی افزود: کمیسیون مستقل انتخابات گاهی در روند تصمیم گیری تاخیر می کند؛ تاخیر در مورد مسائل مشخص و قانونی قابل پذیرش نیست اما تاخیری که به شفاف سازی نتایج آرا کمک کند مورد استقبال قرار می گیرد.

اخیرا کمیسیون انتخابات از پایان روند پاکسازی آرای بایومتریک شده خبر داده و گفت که ۸۶ هزار و ۲۲۶ رای را بی اعتبار شناخته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟