تیفا: حکومت در تلاش جابجایی افراد خود در کمیسیون‌های انتخاباتی است

  • انتشار: ۱۵ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 60190

«نعیم ایوب‌زاده» رییس تیفا می گوید که حکومت در استخدام کارمندان کمیسیون‌های انتخاباتی مداخله آشکار داشته و در تلاش جابجایی افراد خاص در کمیسیون‌ها می‌باشد.

وی به نقل از یک کمیشنر کمیسیون انتخابات گفت:« حکومت از طریق اداره احصائیه و کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی کوشش می‌کند تا افراد مشخص در کمیسیون‌های انتخاباتی گماشته شود.»

ایوب‌زاده از آنچه که سوءاستفاده منابع حکومتی در کمپاین انتخابات می‌خواند ابراز نگرانی کرده گفت: عدم موجودیت یک مکانیزم مشخص نظارتی در کمیسیون‌های انتخاباتی باعث شده است تا تیم حاکم از منابع حکومتی سوء‌استفاده کرده و تحت نام‌های مختلف کمپاین را از حالا آغاز نماید.

رئیس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان، اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی را وابسته به تیم‌های انتخاباتی خوانده افزود: وابستگی کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی باعث شده است تا دست آنها در آرودن اصلاحات بسته باشند.

وی تصرح کرد که بی‌برنامگی در کمیسیون‌ها باعث شده که جامعه جهانی هیچ علاقمندی برای کمک مالی و تخنیکی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال جاری نداشته باشد.

ایوب‌زاده در ادامه هشدار داد اگر حکومت و کمیسیون‌های انتخاباتی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را محراق توجه قرار ندهند و وضعیت به همین منوال پیش برود انتخابات آینده از انتخابات 2014 بدتر بوده و از توان امثال جان کری بیرون خواهد بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟