توقف بازشماری آرا در 7 ولایت/ کمیسیون راه حل جدیدی را روی دست می‌گیرد

  • انتشار: ۲ قوس ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 1
  • شناسه مطلب: 71238
انتخابات

«حوا علم نورستانی» رییس کمیسیون انتخابات می‌گوید اگر موانع در تفتیش و باز شماری آرا در هفت ولایت کشور رفع نشود، کمیسیون مجبور خواهد شد تا راه حل دیگر را برگزیند.

وی در مصاحبه با رادیو آزادی بیان داشت: متاسفانه بازشماری در هفت ولایت صورت نگرفته و متوقف است. ما موعد اعلام نتایج ابتدایی انتخابات را به این خاطر اعلام نکردیم که یک راه حل برایش پیدا کنیم تا بتوانیم تفتیش و باز شماری آرا را در این ولایت‌ها آغاز کنیم. اگر چنین ادامه پیدا کند، در آن صورت من با بقیه شش و یا هفت کمشنر یک‌جا فکر می‌کنیم که چه باید بکنیم.

گفتنی است که کمیسیون انتخابات دو هفته قبل، بازشماری بخشی از آرای انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کرد که با مخالفت شماری از ستادهای انتخاباتی روبرو شد. کمیسیون پس از مخالفت نامزدان روند بازشماری را متوقف و با نمایندگان نامزدان وارد گفتگو شد. اما پس از بی‌نتیجه ماندن مذاکرات کمیسیون با نمایندگان این نامزدان، روند بازشماری دوباره از سر گرفته شد.

حال کمیسیون انتخابات می‌گوید که بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری در 22 ولایت پایان یافته است اما این کمیسیون هنوز موفق به آغاز این روند در هفت ولایت نشده است.

این روند در  ولایات پنجشیر، فاریاب، جوزجان، سرپل، بغلان، تخار و بدخشان آغاز نشده اما بازشماری آرا در سایر ولایات ادامه دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟