تواب غورزنگ: افغانستان به هرگونه تخطی مرزی از جانب پاکستان قاطعانه پاسخ می دهد

  • انتشار: ۲۰ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 22110

شورای امنیت ملی افغانستان در واکنش به اظهارات مشاور امنیت ملی پاکستان مبنی بر اینکه افغانستان باید جایگاه خود را بشناسد؛ در غیر این صورت اقدام اسلام آباد برای کابل سنگین خواهد بود، اعلام کرد که افغانستان هرگونه تخطی های مرزی پاکستان را با قاطعیت پاسخ خواهد داد.

تواب غورزنگ سخنگوی شورای امنیت ملی امروز (چهارشنبه) در واکنش به اظهارات مشاور امنیت ملی دولت پاکستان گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور آمادگی کامل دفاع از قلمرو، خاک، ارزش‌ها و مردم خود را دارند.

غورزنگ افزود: نظامیان پاکستان تخطی های مرزی در مرز قندهار انجام داده که این تحرکات نظامیان پاکستان برای افغان‌ها قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد که دولت وحدت ملی، برنامه مشخص و روشنی برای دفاع از قلمروی خود را دارد و به هر نوع تخطی طرف پاکستانی جواب خواهد داد.

وی، پاکستان را متهم کرد که این کشور همواره از تروریسم برای رسیدن به اهداف سیاسی خود استفاده ابزاری می کند.

مشاور امنیت ملی پاکستان برای نیروهای امنیتی و دفاعی و حکومت وحدت ملی در اطراف خط «دیورند»، حدودی را تعیین کرده و گفته است اگر دولت وحدت ملی جایگاه خود را نشناسد و با پاکستان درگیر شود، ارتش پاکستان اقدامات زیادی می ‌تواند انجام دهد که برای افغانستان غیر قابل تحمل است.

روابط افغانستان و پاکستان در یک سال گذشته تنش افرین بوده و هر ازگاهی نظامیان دو کشور به روی همدیگر آتش گشوده و یگدیگر را به تخطی مرزی متهم کرده اند.

در تازه ترین مورد هفته گذشته نیروهای مرزی افغانستان پاکستان در ولسوالی اسپین بولدک ولایت قندهار، با هم درگیر شدند که در نتیجه بیش از 15 تن از نیروهای طرفین کشته و نزدیک به 100 تن دیگر زخمی شده اند.

این مرز تاکنون مسدود است و رسانه ها به نقل از سرتاج عزیر مشاور نخست وزیر پاکستان اعلام کرده اند که مرز اسپین بولدک تا زمان توافق نهایی دو طرف بر سر مدیریت مرزی مسدود خواهد ماند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟