ته ینج: ائتلاف بزرگ ملی افغانستان تاکنون بروی تیم انتخاباتی در انتخابات آینده ریاست جمهوری بحث نکرده است

  • انتشار: ۷ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 45625

در حالی که چند روز از اعلام موجودیت ائتلاف بزرگ ملی افغانستان می گذرد، بشیر احمد ته ینج سخنگوی حزب جنبش گفته است بروی تیم انتخاباتی این ائتلاف تاکنون بحثی صورت نگرفته است.

ائتلاف بزرگ ملی افغانستان متشکل از احزاب و جریان‌های سیاسی مخالف حکومت وحدت ملی و اشرف غنی رئیس جمهور، روز پنجشنبه ۴ اسد، در کابل اعلام موجودیت کرد.

بعد از اعلام موجودیت این ائتلاف بسیاری ها می گویند که شکل گیری چنین ائتلاف هایی زودگذر و موقتی است و فقط با نزدیک شدن به انتخابات شکل می گیرد و بعد از آن نیز منحل می شود.

اکنون بشیر احمد ته ینج سخنگوی حزب جنبش ملی می گوید ائتلاف بزرگ ملی، در حال حاضر اولویت های خود را بروی مسایل حاد کنونی در جامعه متمرکز کرده است.

آقای ته ینج می گوید که تاکنون این ائتلاف بروی تکت انتخاباتی یا نامزد ائتلاف برای انتخابات ریاست جمهوری آینده بحثی نکرده است.

اجزاب جنبش ملی به رهبری جنرال عبدالرشید دوستم، جمعیت اسلامی به رهبری صلاح‌الدین ربانی، حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان به رهبری محمد محقق، جبهه نوین افغانستان به رهبری انوارالحق احدی، رحمت‌الله نبیل از اعضای محور مردم افغانستان و شمار دیگر از جریان‌های سیاسی و نمایندگان مجلس در اعلام موجودیت این ائتلاف حضور داشتند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟