تلفات غیرنظامیان نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش یافته است

  • انتشار: ۳۰ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 17147

کمیسیون مستقل حقوق بشر می‎گوید تلفات غیر نظامیان در افغانستان در سال جاری در مقایسه با سال گذشته شش درصد افزایش یافته‎است.

مسئولان کمیسون مستقل حقوق بشر در کنفرانس حمایت از قربانیان جنگ که از سوی جامعه مدنی افغانستان برگزار شده بود گفتند که آمار تلفات غیر نظامیان در شش ماه اول سال جاری در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته شش درصد بیشتر شده ‎است.

مسئولان این کمیسیون گفته‎اند ارقامی که در این کمیسیون ثبت گردیده‎است نشان می‎دهد که در شش ماه اول سال جاری هجری شمسی، ۴۸۹۹ غیر نظامی در سراسر این کشور کشته و زخمی شده‎اند.

باز محمد آموزگار نماینده این کمیسیون روز چهارشنبه در این کنفرانس گفت که بررسی‎های آنان نشان می‎دهد که عامل بیشتر این تلفات مخالفین مسلح دولت هستند.

او افزود: و اگر این آمار را مقایسه نماییم با سال ۱۳۹۴ شش درصد افزایش را نشان می‎دهد و عامل ۶۹ درصد از تمامی افرادی که به شکل از اشکال کشته و یا زخمی شده‎اند مخالفین مسلح دولت هستند.”

طالبان مسلح تا هنوز درین مورد چیزی نگفته‎اند اما پیش از این همچو ارقام را نادرست و یک‌طرفه خوانده‎اند.

از سوی هم شماری از معلولین و خانواده‎های قربانیان جنگ که در این نشست حضور داشتند از عدم حمایت حکومت شکایت کردند.

آن‎ها گفتند که در این مدت از سوی حکومت برای خانواده‎های قربانیان هیچ‌نوع کمک صورت نگرفته‎است.

در عین حال محب‌الله نوری معاون ریاست انسجام و پالیسی شورای امنیت که در این نشست حضور داشت تأکید کرد که حمایت از قربانیان جنگ و معلولین وظیفه آنان بوده و اقدامات بخاطر حل مشکلات آنان نیز روی دست گرفته شده‎است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟