تلسکوپ فضایی جیمز وب اولین تصاویر خود از یک ستاره را ثبت کرد

  • انتشار: ۲۳ دلو ۱۴۰۰
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 127273

تلسکوپ فضایی جیمز وب سرانجام اولین تصویر خود از یک ستاره به ثبت رساند. ناسا تصاویری موزاییکی از یک ستاره را به اشتراک گذاشته که با استفاده از ۱۸ بخش آینه جیمز وب گرفته شده است. در ابتدا به نظر می‌رسد این تصاویر مجموعه‌ای به ظاهر تصادفی از نقاط تار باشد، اما این دقیقاً همان چیزی است که تیم ماموریت جیمز وب انتظارش را داشت.

بر اساس گزارش انگجت، این تصاویر به دانشمندان کمک می‌کند تا با استفاده از دوربین مادون قرمز تلسکوپ، روند طولانی تراز کردن آینه را به پایان برسانند. این تصاویر از یک تلاش ۲۵ ساعته به دست آمد که تلسکوپ فضایی جیمز وب را به ۱۵۶ موقعیت مختلف هدایت کرد و ۱۵۶۰ تصویر را با حسگر‌های دوربین NIRCam ایجاد کرد.

گروه عملیات تلسکوپ جیمز وب تصاویر موزاییکی را با استفاده از امضای هر بخش آینه در یک قاب کنار هم قرار دادند. عکسی هم که ناسا منتشر کرده با کیفیت اصلی که توسط تلسکوپ به ثبت رسیده، تفاوت دارد. عکس اصلی با وضوح کامل، بیش از دو گیگاپیکسل است.

ناسا همچنین یک تصویر اجمالی و البته منحصر به فرد از جیمز وب منتشر کرد. این آژانس یک تصویر سلفی از آینه اصلی منتشر کرده که توسط مردمک لنز تصویربرداری NIRCam گرفته شده است.

محققان انتظار دارند اولین تصاویر علمی مفید از تلسکوپ جیمز وب در تابستان ارائه شود. این تصاویر با توجه به اینکه اولین تصاویر از جهان دور از ما را ارائه می‌کند، به طور قابل توجهی هیجان‌ انگیز خواهند بود. با این حال، تصویری که اخیرا منتشر شده نشان از سلامت تلسکوپ دارد و نشان می‌دهد که در ماه‌های آینده مشکل زیادی برای این تلسکوپ وجود نخواهد داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟